Men det visar ju sig att en person som tillfrisknar efter en sjukdom, som t.ex svininfluensan har mindre chans att drabbas senare. Än om man vaccinerar sig och vaccinet värkar inte längre. Sen är vaccin att man sprutar in döda ämnen som framkallar sjukdomen, det är inte fullt aktiv sjukdom man sprutar in.
Alkohol
ja har haft 1 fyla blev as full o gjorde bort mej för lisa som e tjejen ja älskade
mickes brorsa köpte ut öl til oss o vi satt po ett berg o nesta dag smsa hon vi e nog inte rett för varandra ja svara ok :(
xXsadest moment in me lifeXx
↗ till inläggetHahahaja har haft 1 fyla blev as full o gjorde bort mej för lisa som e tjejen ja älskade
mickes brorsa köpte ut öl til oss o vi satt po ett berg o nesta dag smsa hon vi e nog inte rett för varandra ja svara ok :(
↗ till inläggetJag lider med dig min vän.ja har haft 1 fyla blev as full o gjorde bort mej för lisa som e tjejen ja älskade
tackk<3
Håll er till ämnet, annars blir ni varnade.
↗ till inläggetVarna de som trollar istället är du snäll :)Håll er till ämnet, annars blir ni varnade.
Skulle gärna vilja höra folks åsikter om att alkohol dödar folk inom "drunk driving". Själv tycker jag att folk som säger alkohol dödar på vägarna som argument till att förbjuda alkohol är idioter.
Varför? Jo för att även fast man kanske inte tar smartaste besluten när man är full så måste man vara en riktig instabil jävel som sätter sig i en bil full, folk som dör i bilolyckor där alkohol är inblande är hemsk och oskyldiga dör, jag tycker istället att man ska installera alkolås i bilar istället för att förbjuda något som är mycket mer än en "hemsk dödsdrog".
Eller?
Ja. Alkolås som standard i samtliga bilar.
Problem solved.
Rattfylla är farligt ja. Men ärligt talat skulle jag vilja se krypskyttar på gatorna som kontrollerar folk som smsar när dem kör, tror nog säkert de drar ner koncentrationen mycket mer än vad 2-3 stark öl gör.
Tror att det är lika farligt att sms:a som att fyll-köra. Dom borde också titta på det om dom tycker att alkohol är farligt.
↗ till inläggetFunkar inte så bra eftersom ett alkolås inte kan skilja mellan fylla och munvatten som folk använder på morgonen.Ja. Alkolås som standard i samtliga bilar.
Problem solved.
↗ till inläggetFunkar inte så bra eftersom ett alkolås inte kan skilja mellan fylla och munvatten som folk använder på morgonen.
Hört det jag med, brukar även ge utslag på de poliserna har.
Man tycker att de som har en bil måste tänka på att verkligen inte åka bilen, det är bara idiotiskt.
Så, man är inte smart om man kör bil påverkad, det riskerar bara en massa liv att förstöras.
1. Dricker du eller har du testat?
Everyday nigga. Nej men, kan vara 0 till ett par gånger/månaden.
2. Blir du störd när andra dricker, eller pratar om att dricka?
När snorungar pratar om dricka.
3.Tycker du att alkohol ska förbjudas?
Nej.
4. Om alkohol hade "uppfunnits" idag, tror du att det hade godkänts?
Jao.
Frågor
1. Dricker du eller har du testat?
2. Blir du störd när andra dricker, eller pratar om att dricka?
3. Tycker du att alkohol ska förbjudas?
4. Om alkohol hade "uppfunnits" idag, tror du att det hade godkänts?
Mina svar
1. Ja, jag har smakat och tyckte att ölen var god, men skulle aldrig någonsin göra mer än smaka.
2. Ja, mycket störd.
3. Absolut, det är i princip desamma som droger.
4. Kanske svagare drycker hade godkänts, men dock inte de starkare.
↗ till inläggetSkaffa lite självkänsla, kan du inte öppna dig inför olika människor så rekommenderar jag att du uppsöker en psykolog eller läkare.Alkohol är stämningsskapande, det är ett sätt att öppna sig på, man blir mer social, man får bättre självförtroende osv.
Alkoholdrickande är bara ett dåligt "hjälpmedel" för folk med dålig självkänsla och självförtroende.
Visst att använda alkohol inom sjukvården är en sak, men som privat bruk är en helt annan sak.
Man ska ha kul utan alkohol.
1, Absulut inte!
2, Det luktar mega äckligt och JA det stör mig!
3, Det är typ inte bra på något sätt så det blir ett starkt JA!
4, Jag har ingen blekaste aning
↗ till inläggetDet är det visst.3, Det är typ inte bra på något sätt så det blir ett starkt JA!
↗ till inläggethur då?Det är det visst.
1. Dricker du eller har du testat? - Jag har testat en gång. Dricker hellre Cola. :D
2. Blir du störd när andra dricker, eller pratar om att dricka? - Nej. Stör mig dock på ungdomar som dricker mycket inför sina kompisar för att vara tuffa.
3.Tycker du att alkohol ska förbjudas? - Nej
4. Om alkohol hade "uppfunnits" idag, tror du att det hade godkänts? - Skulle aldrig hända ändå.
↗ till inläggetOm du dricker alkohol kan du bli modigare, våga vara sig själv mera. Vet inte om det är så positivt.hur då?
1. Har smakat...
2. Nej.
3. Nä
4. Kanske
P11or till P15or borde inte ens ha någon tala i ämnet då chansen är stor att de inte ens har druckit alkohol.
Sen till MrJesper. Man kan ha kul utan alkohol, men har du varit nykter på en fest? Åh nej just det, du är bara 14..