Hoppa till innehåll

Alkohol


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Vad jag menar är att man behöver inte alkohol för att ha roligt, man kan ha kul när man är nykter med.

 

Försök få en dagens tonåring att förstå det där. För dem skall det alltid vara "SUP VARJE HELG W00T W00T!!!1one", vilket är så satans omoget så det inte finns. Man kan ha roligt utan alkohol, och man kan dricka i måttliga mängder; typ en drink på stan/lokala puben med polare och/eller arbetskamrater. Då blir det även en trevlig pratstund inblandat och inte spendera halva natten med konstanta kräkningar på dass.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Försök få en dagens tonåring att förstå det där. För dem skall det alltid vara "SUP VARJE HELG W00T W00T!!!1one", vilket är så satans omoget så det inte finns. Man kan ha roligt utan alkohol, och man kan dricka i måttliga mängder; typ en drink på stan/lokala puben med polare och/eller arbetskamrater. Då blir det även en trevlig pratstund inblandat och inte spendera halva natten med konstanta kräkningar på dass.

tror inte att man måste säga det till ungdomarna att det är fel, utan till föräldrarna när barnen är i ung ålder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Dricker du eller har du testat? Ja

2. Blir du störd när andra dricker, eller pratar om att dricka? Det finns personer som inte kan hantera alkohol. Och jag hatar verkligen folk i gymnasiet varje morgon på måndagen då dem ska ljuga om hur dem fick ner en 1 liters vodkaflaska.

3.Tycker du att alkohol ska förbjudas? Nej, kommer inte göra världen bättre direkt, i Iran t.ex är det förbjudet

och där sker hemproduktion i världsrank

4. Om alkohol hade "uppfunnits" idag, tror du att det hade godkänts? Nej

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Dricker du eller har du testat?

Dricker inte regelbundet men har testat vid många tillfällen.

2. Blir du störd när andra dricker, eller pratar om att dricka?

Nej, sålänge det inte är fjortisar som ba "azzZåå drack typ en FoLkÖl iHelgeN spyDde fettT mYcket".

3.Tycker du att alkohol ska förbjudas?

Absolut inte.

4. Om alkohol hade "uppfunnits" idag, tror du att det hade godkänts?

Tveksamt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Dricker du eller har du testat?

Nej, och har inga planer på att testa heller. Känns väldigt onödigt.

 

2. Blir du störd när andra dricker, eller pratar om att dricka?

Inte på mina föräldrar tex, de dricker bara kanske 1 glas vin till maten max 1 gång i veckan. Jag blir däremot störd på folk som är fulla och skriker eller irriterar på andra sätt. Blir även irriterad på folk som skryter i skolan om vad de druckit eller vad de ska dricka. Ser inget häftigt med att dricka alkohol.

 

3.Tycker du att alkohol ska förbjudas?

Helst, ja. Men det skulle aldrig lyckas eftersom att så pass många är beroende av det eller liknande.

 

4. Om alkohol hade "uppfunnits" idag, tror du att det hade godkänts?

Nej, det tror jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Säg något positivt med det, förutom "det är gott".

Alkohol är stämningsskapande, det är ett sätt att öppna sig på, man blir mer social, man får bättre självförtroende osv.

 

Kort och gott- tar man bort alkohol så går man ett steg närmare att leva ett dumt och trist samhälle där ingen har rätt att uttrycka sig och allt styrs av dumma och trista gubbar som tycker att de skapar ett bättre samhälle.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Väldigt konstiga motargument här måste jag säga

Då blir det även en trevlig pratstund inblandat och inte spendera halva natten med konstanta kräkningar på dass.

Det är väl ingen garanterad utgång? Lär dig känna dina gränser herregud.

 

 

Om man behöver alkohol för att bli mer social, eller vad det nu kan vara, så har man problem.
Men det är ju ett hjälpmedel.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...