Hoppa till innehåll

Alkohol


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Någon mer än jag som ser det sjuka i att invånarna i ett land fås att jobba ännu hårdare och längre när de avtrubbas med droger som alkohol? Om inte alkohol hade funnits hade man ju bett om färre arbetstimmar istället för att ta en sup varje kväll.

Nja jag vet inte, jobbet behövs fortfarande göras, man får ju en viss deadline har man inte av någon anledning gjort klart det till deadlinen så är det klart att man får slita som ett djur för att få klart det, inte bara gå hem och be om att kunna skjuta upp det.

 

Det sjuka är nog mer hur tidsfixerad våran befolkning är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Men om man inte tagit sig en sup när man är slutkörd hade man varit tvungen att lyssna på sin kropp mer och då hade man ju inte kunnat ha lika stränga deadlines och arbetstider eftersom att man blivit helt slutkörd.

 

Jag tror att alla signaler som kroppen sänder ut är viktiga att ta till vara på. Man tar nog mer skada än man tror av att bedöva sig istället för att göra något åt problemen och må bra på riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har en poäng där Mumutio, till slut behöver man öka doserna då bedövningen inte räcker till.

Samma med en massa vaccin. Finns människor som vaccinerar sig mot var enda liten möjlig sjukdom, men till slut

har inte kroppen förmågan att bygga upp immunförsvaret själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men det visar ju sig att en person som tillfrisknar efter en sjukdom, som t.ex svininfluensan har mindre chans att drabbas senare. Än om man vaccinerar sig och vaccinet värkar inte längre. Sen är vaccin att man sprutar in döda ämnen som framkallar sjukdomen, det är inte fullt aktiv sjukdom man sprutar in.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håll er till ämnet, annars blir ni varnade.

Varna de som trollar istället är du snäll :)

 

 

Skulle gärna vilja höra folks åsikter om att alkohol dödar folk inom "drunk driving". Själv tycker jag att folk som säger alkohol dödar på vägarna som argument till att förbjuda alkohol är idioter.

Varför? Jo för att även fast man kanske inte tar smartaste besluten när man är full så måste man vara en riktig instabil jävel som sätter sig i en bil full, folk som dör i bilolyckor där alkohol är inblande är hemsk och oskyldiga dör, jag tycker istället att man ska installera alkolås i bilar istället för att förbjuda något som är mycket mer än en "hemsk dödsdrog".

 

Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...