💬
Logga in
Fuska.se

Droger

1 073 svar · startad

1. Tar du droger eller har du testat? Nej

2. Blir du störd när andra tar droger, eller pratar om att ta droger? Nej

3.Tycker du att droger bör förbjudas? Ja det tycker jag.

4. Om droger hade "uppfunnits" idag, tror du att det hade godkänts? Om ja, varför? Om nej, varför inte? Jag tror inte det. Sverige är väldigt försiktiga om vad som är skadligt m.m.

1. Tar du droger eller har du testat? Har rökt nån gång

2. Blir du störd när andra tar droger, eller pratar om att ta droger? Nej

3.Tycker du att droger bör förbjudas? Nej, skulle inte gå att förbjudas heller, med tanke på hur mycke follk känar på det

4. Om droger hade "uppfunnits" idag, tror du att det hade godkänts? Om ja, varför? Om nej, varför inte? Nej, eftersom det är skadligt, oftast.

Moderator
↗ till inlägget

Jag älskar verkligen hur trångsynta vissa är. <3

Ajaj Draghon, i debatt tråden ska man tillföra något nytt i debatten det vet du väll? ;)

1. Har provat cannabis 2 ånger i mitt liv, men pga mitt arbete så kan jag inte använda det något mer så låter bli.

2. Beror på vilka droger. Droger tycker att det är ett alldeles för brett begrepp för att kunna svara direkt, men kort sagt, cannabis inga problem, kokain mjo stör en del.

3.Pratar vi narkotika så är dom ju det, och efter som tråden inte skulle handla om alkohol osv så är väl svaret att det redan är det??

4. Tja vad ska man säga som tidigare påpekats, dom förbjuds ju så snabbt som det går. Och det "äldre" drogerna det tror jag, i har ett osunt beteende att förbjuda allt som kan vara minsta farligt idag (efter som det oftast inte går att hålla efter att de lagarna följs).

Soad_token

På tal om kokain, är det bara jag som känner att det börjar bli en mer och mer accepterad drog? Idag är det inte särskilt många som är emot cannabis (bland ungdomar/unga vuxna), antingen är de för eller neutrala, och jag tycker att det känns som om kokain är på väg att nå en liknande status. Vad säger ni?

↗ till inlägget

1. Ja, dock endast Cannabis.

2. Nej.

3. Endast Cannabis borde vara lagligt, alla andra droger bör vara olagliga.

4. Ja, lagarna känns ganska "outdated", i alla fall gällande vissa droger.

Samma här, orkar inte skriva och förklara bara. Fast har även testat Tramadol. (Smärtstillande.)
↗ till inlägget

På tal om kokain, är det bara jag som känner att det börjar bli en mer och mer accepterad drog? Idag är det inte särskilt många som är emot cannabis (bland ungdomar/unga vuxna), antingen är de för eller neutrala, och jag tycker att det känns som om kokain är på väg att nå en liknande status. Vad säger ni?

Hur kommer det sig att du känner så?

Har faktiskt aldrig träffat eller ens hört talas om någon som talar på liknande vis om kokain så som många ungdomar talar om cannabis.

10 May 2011
↗ till inlägget

Hur kommer det sig att du känner så?

Har faktiskt aldrig träffat eller ens hört talas om någon som talar på liknande vis om kokain så som många ungdomar talar om cannabis.

Alla kändisar som tar kokain? Kokain är ju på väg att bli en innedrog i Stockholm vad jag hört.

Det är väl en innedrog, åtminstone bland klubbfolket? :P Men jag tycker även att svensson börjar acceptera den lite mer också, och en anledning kan ju som du säger vara att en del kändisar är helt öppna med det. Har även bekanta som har brukat det i alla fall en gång.

Om jag någonsin testar droger, skjut mig då. Droger är ju beroende framkallade, + att ditt liv är förstörd då.

Japp, man blir beroende första gången och sen är ditt liv dömt att gå käpprätt åt helvete. Ingen idé att pröva.

Absolut! Testa en joint på en fest och ditt liv är förstört.

↗ till inlägget

Om jag någonsin testar droger, skjut mig då. Droger är ju beroende framkallade, + att ditt liv är förstörd då.

Bara ett utav de många exempel på hur media hjärntvättar våra unga.

Inget (vad jag vet) är beroendeframkallande de första gånger man testar, sen finns det också droger som inte är beroendeframkallande alls. Liv kan förstöras utav droger ja, men det är väldigt ovanligt och i 50% av dessa fall så är det inte själva drogen i sig som förstör livet utan just det faktum att man har tagit droger. Om folk inte var så naiva och fördomsfulla om droger skulle jorden vara ett mycket trevligare samhälle.

Sen är det även otroligt mycket personligt ansvar i det hela. Cannabis är relativt ofarlig men man märker hur de som har använt det frekvent under en längre tid blir mycket segare i huvudet, exempelvis. Jag ser absolut inget fel i att bruka narkotika då och då, men att köra in en kanyl i armen var och varannan dag är att gå för långt.

Krydda gärna på livet, men gör inte kryddan till livet, som det så fint heter. :)

11 May 2011

Fast med tanke på hur mycket skadliga saker vi redan utsätts för, är det en poäng i att hålla på med ÄNNU mer?

↗ till inlägget

Absolut! Testa en joint på en fest och ditt liv är förstört.

Jag har rökt en jolle på en fest och mitt liv är inte förstört. (: Mitt liv är kul.

Edit: Känns så pinsamt att säga att man rökt på över fuska.se

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Jag har rökt en jolle på en fest och mitt liv är inte förstört. (: Mitt liv är kul.

Edit: Känns så pinsamt att säga att man rökt på över fuska.se

Kul ja. Kul drog liv. Du kommer röka sönder din hälsa.

Senast ändrad:

Jag tycker det är bra att HipHopmannen är så oerhört trångsynt när det gäller droger, hellre det än att han tycker det är coolt och gangsta.

Han får avstå från droger hur mycket han vill, men det verkar ju som om han fördömer det utan någon vidare kunskap. Korkat, tycker jag.

Fast med tanke på hur mycket skadliga saker vi redan utsätts för, är det en poäng i att hålla på med ÄNNU mer?

Så länge det inte går ut över någon annan ska det väl i alla fall få vara en rättighet?

↗ till inlägget

Kul ja. Kul drog liv. Du kommer röka sönder din hälsa.

För att han har rökt en joint kommer han plötsligt röka sönder din hälsa?

Hur tänker du?

↗ till inlägget

För att han har rökt en joint kommer han plötsligt röka sönder din hälsa?

Hur tänker du?

Jag vet inte nu vad han rökte, men om det var en stark drog, då blir han ju lätt påverkad och då röker du sönder din hälsa.

Och får man inte säga sina tankar om droger eller? Jag tycker såhär, ni tycker hellt annat. Alla har olika smak.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in