Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

1. Tar du droger eller har du testat?

Har testat ett par gånger.

 

2. Blir du störd när andra tar droger, eller pratar om att ta droger?

Nej inte speciellt.

 

3.Tycker du att droger bör förbjudas?

Bara vissa.

 

4. Om droger hade "uppfunnits" idag, tror du att det hade godkänts? Om ja, varför? Om nej, varför inte

Nej, för farligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

1. Tar du droger eller har du testat?

 

Röker gräs då och då samt tar lite andra grejer, provat LSD, kratom och lite rökmixar.

 

2. Blir du störd när andra tar droger, eller pratar om att ta droger?

 

Haha nej verkligen inte.

 

3. Tycker du att droger bör förbjudas?

 

Nej, jag tror att det skadar mer än vad det skyddar, om man hade gjort det lagligt att inneha droger för privat bruk så hade folk haft lättare att söka hjälp och prata öppet om sitt missbruk.

 

4. Om droger hade "uppfunnits" idag, tror du att det hade godkänts? Om ja, varför? Om nej, varför inte

 

Bra fråga! Och jag kan säga att jag inte har det blekaste, troligtvis hade olika droger gjorts olagliga under en längre tid

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Tar du droger eller har du testat?

 

Jag röker men har ännu inte testat någon olaglig substans. Är mycket nyfiken på cannabis, LSD och svamp. Amfetamin och liknande skulle jag också vilja testa, mest för att se vilken effekt det har på mig. Har låg produktion av dopamin så centralstimulerande borde göra mig.. lugn? :)

 

2. Blir du störd när andra tar droger, eller pratar om att ta droger?

 

Att andra tar droger är deras val och har ingenting med mig att göra. Jag irriterar mig på folk som hyllar cannabis som om det var en planta som botade cancer och löste världshungern, i övrigt stör jag mig inte på diskussioner kring droger.

 

3.Tycker du att droger bör förbjudas?

 

Idealisten i mig skulle vilje göra varje drog laglig i ett samhälle där droganvändande inte innebär ett socialt stigma. Nej, jag tycker inte att vi bör förbjuda de droger som finns tillgängliga, legalisera cannabis skulle dock vara ett lukrativt drag för staten.

 

4. Om droger hade "uppfunnits" idag, tror du att det hade godkänts? Om ja, varför? Om nej, varför inte?

 

Förmodligen inte.

Redigerat av Whore
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

1. Tar du droger eller har du testat? Nej

2. Blir du störd när andra tar droger, eller pratar om att ta droger? Nej

3.Tycker du att droger bör förbjudas? Ja det tycker jag.

4. Om droger hade "uppfunnits" idag, tror du att det hade godkänts? Om ja, varför? Om nej, varför inte? Jag tror inte det. Sverige är väldigt försiktiga om vad som är skadligt m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Tar du droger eller har du testat? Har rökt nån gång

2. Blir du störd när andra tar droger, eller pratar om att ta droger? Nej

3.Tycker du att droger bör förbjudas? Nej, skulle inte gå att förbjudas heller, med tanke på hur mycke follk känar på det

4. Om droger hade "uppfunnits" idag, tror du att det hade godkänts? Om ja, varför? Om nej, varför inte? Nej, eftersom det är skadligt, oftast.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag älskar verkligen hur trångsynta vissa är. <3

Ajaj Draghon, i debatt tråden ska man tillföra något nytt i debatten det vet du väll? ;)

 

1. Har provat cannabis 2 ånger i mitt liv, men pga mitt arbete så kan jag inte använda det något mer så låter bli.

 

2. Beror på vilka droger. Droger tycker att det är ett alldeles för brett begrepp för att kunna svara direkt, men kort sagt, cannabis inga problem, kokain mjo stör en del.

 

3.Pratar vi narkotika så är dom ju det, och efter som tråden inte skulle handla om alkohol osv så är väl svaret att det redan är det??

 

4. Tja vad ska man säga som tidigare påpekats, dom förbjuds ju så snabbt som det går. Och det "äldre" drogerna det tror jag, i har ett osunt beteende att förbjuda allt som kan vara minsta farligt idag (efter som det oftast inte går att hålla efter att de lagarna följs).

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På tal om kokain, är det bara jag som känner att det börjar bli en mer och mer accepterad drog? Idag är det inte särskilt många som är emot cannabis (bland ungdomar/unga vuxna), antingen är de för eller neutrala, och jag tycker att det känns som om kokain är på väg att nå en liknande status. Vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...