Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Han får avstå från droger hur mycket han vill, men det verkar ju som om han fördömer det utan någon vidare kunskap. Korkat, tycker jag.

 

Fast med tanke på hur mycket skadliga saker vi redan utsätts för, är det en poäng i att hålla på med ÄNNU mer?

Så länge det inte går ut över någon annan ska det väl i alla fall få vara en rättighet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att han har rökt en joint kommer han plötsligt röka sönder din hälsa?

Hur tänker du?

Jag vet inte nu vad han rökte, men om det var en stark drog, då blir han ju lätt påverkad och då röker du sönder din hälsa.

 

 

Och får man inte säga sina tankar om droger eller? Jag tycker såhär, ni tycker hellt annat. Alla har olika smak.

Redigerat av HipHopmannen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet inte nu vad han rökte, men om det var en stark drog, då blir han ju lätt påverkad och då röker du sönder din hälsa.

Och får man inte säga sina tankar om droger eller? Jag tycker såhär, ni tycker hellt annat. Alla har olika smak.

Posta gärna källa på det. :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Menar du via rehab osv?

Via att folk umgås med varandra? Och det kostar skattepengar med den extra sjukvården någon som håller på med droger kräver. För att inte tala om vad arbetsgivare skulle förlora i produktivitet om deras anställda skulle börja röka på t.ex.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Via att folk umgås med varandra? Och det kostar skattepengar med den extra sjukvården någon som håller på med droger kräver. För att inte tala om vad arbetsgivare skulle förlora i produktivitet om deras anställda skulle börja röka på t.ex.

Då kan vi ju lika gärna kräva att folk slutar käka onyttig mat och lever en osund livsstil som leder till fetma och alla komplikationer som följer. Helt onödigt och kostar skattepengar att behandla. Röker man på en helg är det ju inte värre än att man går ut och super skallen av sig en fredagskväll, hur menar du att det skulle påverka produktiviteten? Redigerat av Whore
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet inte nu vad han rökte, men om det var en stark drog, då blir han ju lätt påverkad och då röker du sönder din hälsa.

Och får man inte säga sina tankar om droger eller? Jag tycker såhär, ni tycker hellt annat. Alla har olika smak.

Jag skulle tro att drogen i fråga är cannabis (weed, marujana osv.). Om det är det så är studierna i hur vida det är beroendeframkallande väldigt tvetydiga. Om inte annat så är det svårt att säga om det verkligen är mer beroendeframkallande än vad vanlig tobak är, samt är hälsoriskerna enligt många studier mindre, fast det finns ett flertal som visar på något större hälsorisker samtidigt. Dock finns det inga ordentliga studier som skulle peka på att det är dödligt, eller att det skulle finnas risk för hjärnskador om man har ett normalt bruk. (Ungefär samma faror som det är med alkohol).

 

Kan tillägga att det iaf för mig har varit en trevlig upplevelse att röka cannabis men inget jag saknar. Och med tanke på att jag både snusar och dricker alkohol så är det inte så viktigt för mig att riskera lite böter och eventuellt jobbet för att få röka cannabis.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man dricker alkohol så tycker jag absolut inte man ska sitta och moralisera om droger.

 

Människans fria vilja att göra vad han vill med sin egen kropp.

 

Om vi skulle legalisera droger så tror jag inte användandet av droger skulle öka speciellt mycket. För det kommer fortfarande vara tabu att göra det

Redigerat av albinmammut
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om vi skulle legalisera droger så tror jag inte användandet av droger skulle öka speciellt mycket. För det kommer fortfarande vara tabu att göra det

Jag är helt säker på att användandet av droger skulle öka om man legaliserade dem, troligtvis inte direkt men låt oss säga att på 40-50 år skulle nog användandet ha öka rejält. Frågan tycker jag är mer den att finns det en anledning till varför man inte ska legalisera droger, de flesta har bra och vettiga argument till varför de är olagliga, dock finns det undantag och om något inte skadar dig (mer än t.ex. alkohol/tobak/koffein) varför ska vi då lägga ner enorma resurser på att försöka hålla det olagligt?

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...