Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Så här tycker jag:

Det är bättre att se sämre på droger än vad det är. Nu kom det ju upp massa diskussioner om hur farligt det egentligen var. Det är ju bättre att tänka "Mitt liv är förstört om jag röker en joint" än att tänka "Äsch, jag kommer nog inte att bli beroende första gången."

Det båda exemplen har gemensamt är att det är överdrivna/underdrivna sanningar, så då är det bättre att tänka förslag 1 och aldrig testa.

Plus att droger (nu var det narkotika jag syftade på) är olagligt, och om man åker fast är det inte kul.

ALdrig testa=en fördel :D

 

Naaah, röker inte så ofta. Kanske 1 gång per månad eller 1 gång på 2 månader.

Så du är alltså inte beroende då? Grattis, då borde du sluta. Eller, självklart så är det upp till dig, men det är en självklarhet. Redigerat av Layton
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Naaah, röker inte så ofta. Kanske 1 gång per månad eller 1 gång på 2 månader.

Vad rökte du? Mariuana? (Vet inte hur det stavas) För att jag hörde att om man försöker sluta röka det eller röker inte på ett tag kommer man få svin ont.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad rökte du? Mariuana? (Vet inte hur det stavas) För att jag hörde att om man försöker sluta röka det eller röker inte på ett tag kommer man få svin ont.

Marijuana är inte så svårt att sluta med har jag för mig. På dokumentären "BBC - How Drugs Work" är det en som rökt i 8 år flera gånger per vecka (varje dag?) sen han var 12. Ungefär de siffrorna i alla fall. Han hade problem med att sluta. Men om man gör det varannan vecka i flera år i rimliga mängder tror jag inte det är svårt för kroppen att sluta.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så här tycker jag:

Det är bättre att se sämre på droger än vad det är. Nu kom det ju upp massa diskussioner om hur farligt det egentligen var. Det är ju bättre att tänka "Mitt liv är förstört om jag röker en joint" än att tänka "Äsch, jag kommer nog inte att bli beroende första gången."

Det båda exemplen har gemensamt är att det är överdrivna/underdrivna sanningar, så då är det bättre att tänka förslag 1 och aldrig testa.

Plus att droger (nu var det narkotika jag syftade på) är olagligt, och om man åker fast är det inte kul.

ALdrig testa=en fördel :D

Ska man tänka så när man t.ex åker skidor med, för man kan ju ramla ner och bryta nacken och sedan dö.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Droger är dyrt, onödigt, farligt, olagligt och ocoolt.

Vad som helst kan hända, självklart så är det farligt att gå till skolan eftersom man kan bli påkörd av en bil. Men det måste man göra. Gå till skolan alltså.

Självklart behöver man inte åka skidor. Dock så är det i första hand inte olagligt och det är ju bra att få röra på sig och ha roligt.

Förstår du skillnaden?

För att droger suger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Droger är dyrt, onödigt, farligt, olagligt och ocoolt.

Vad som helst kan hända, självklart så är det farligt att gå till skolan eftersom man kan bli påkörd av en bil. Men det måste man göra. Gå till skolan alltså.

Självklart behöver man inte åka skidor. Dock så är det i första hand inte olagligt och det är ju bra att få röra på sig och ha roligt.

Förstår du skillnaden?

För att droger suger.

Dyrt: I rimliga mängder är det säkert billigare än ett vanligt fritidsintresse. Till exempel om man tar en drog varje månad.

Onödigt: Lika onödigt som att åka skidor då. Droger kan ge upplevelser som förändrar ens liv till det bättre.

Farligt: Vad menar du med farligt? Jag är ej insatt i de tyngre drogerna men av cannabis har i alla fall ingen dött.

Olagligt: De flesta droger är det ja. Att ladda ner filmer är också olagligt.

Ocoolt: Konceptet "coolt" försvinner när man blir äldre tror jag. Dessutom är det subjektivt. Jag säger varken att droger är coolt eller ocoolt. Om man är 15 år med bakvänd keps och röker en joint utanför skolan är man bara löjlig.

 

Det är fler som dör av socker än av cannabis. Men jag antar att du ändå äter godis? Hur ser du på alkohol och tobak? Istället för att upprepa vad föräldrar och lärare som inte kan nåt säger kan du ta reda på fakta. Jag rekommenderar http://www.erowid.org/

Redigerat av MisterX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker droger är dumt eftersom att ingen egentligen kan se vad som händer i kroppen när man tar dem. Om man åker skidor och bryter benet vet man ju exakt vad som har hänt och varför. Droger kan påverka kroppen på sätt man inte kan se eller har någon aning om varför.

 

Vi vet inte tillräckligt mycket om droger för att jag skulle hålla på med det eller kanske ens testa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med några här, droger är värst. Även om du kanske inte blir beroende eller nåt sånt, så kommer du bara se ut så jävla skrynklig, och typ påsar under ögonen. Inte bra. Vill ni knarka, gör det då. Men bara så ni vet, man kommer inte nog kunna sporta nån mer eller göra annat som kanske behöver frisk kropp.

Redigerat av Skelzor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dyrt: I rimliga mängder är det säkert billigare än ett vanligt fritidsintresse. Till exempel om man tar en drog varje månad.

Onödigt: Lika onödigt som att åka skidor då. Droger kan ge upplevelser som förändrar ens liv till det bättre.

Farligt: Vad menar du med farligt? Jag är ej insatt i de tyngre drogerna men av cannabis har i alla fall ingen dött.

Olagligt: De flesta droger är det ja. Att ladda ner filmer är också olagligt.

Ocoolt: Konceptet "coolt" försvinner när man blir äldre tror jag. Dessutom är det subjektivt. Jag säger varken att droger är coolt eller ocoolt. Om man är 15 år med bakvänd keps och röker en joint utanför skolan är man bara löjlig.

 

Det är fler som dör av socker än av cannabis. Men jag antar att du ändå äter godis? Hur ser du på alkohol och tobak? Istället för att upprepa vad föräldrar och lärare som inte kan nåt säger kan du ta reda på fakta. Jag rekommenderar http://www.erowid.org/

Men MisterX. Föräldrar och lärare kan överdriva väldigt mycket, men de vill oss bara väl, precis som Mumutio sa så vet vi tillräckligt mycket för att börja använda det, och för de som inte fattar (ja, vilka syftar man nu på) kan man ju ta och lyssna på föräldrarna. Man behöver inte ta droger, finns massa andra saker att göra som är kul. Droger är bara så onödigt.

Visst, jag kan ha fel, men jag vill inte ta och veta om hur marijuana påverkar kroppen, bättre att ta det som rekommenderats...

 

 

 

Håller med några här, droger är värst. Även om du kanske inte blir beroende eller nåt sånt, så kommer du bara se ut så jävla skrynklig, och typ påsar under ögonen. Inte bra. Vill ni knarka, gör det då. Men bara så ni vet, man kommer inte nog kunna sporta nån mer eller göra annat som kanske behöver frisk kropp.
Meeen, om man äter godis så blir man också fet och kan inte heller sporta...

Nej, jag skojar bara. Håller med dig :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med några här, droger är värst. Även om du kanske inte blir beroende eller nåt sånt, så kommer du bara se ut så jävla skrynklig, och typ påsar under ögonen. Inte bra. Vill ni knarka, gör det då. Men bara så ni vet, man kommer inte nog kunna sporta nån mer eller göra annat som kanske behöver frisk kropp.

Det där låter som meth, en av de tyngre drogerna. Om man bara googlar på meth får man upp bilder på folk med förstörda ansikten som du säger. Alla droger ger inte sån effekt. Jag blir inte förvånad om kladdkaka och godis förstör kroppen mer än LSD.

 

Men MisterX. Föräldrar och lärare kan överdriva väldigt mycket, men de vill oss bara väl, precis som Mumutio sa så vet vi tillräckligt mycket för att börja använda det, och för de som inte fattar (ja, vilka syftar man nu på) kan man ju ta och lyssna på föräldrarna. Man behöver inte ta droger, finns massa andra saker att göra som är kul. Droger är bara så onödigt.

Visst, jag kan ha fel, men jag vill inte ta och veta om hur marijuana påverkar kroppen, bättre att ta det som rekommenderats...

Det är klart att de vill oss väl, det betyder inte att allt de säger är sant. Varför vill du inte veta hur marijuana påverkar kroppen? Dokumentären "BBC - How Drugs Work" förklarar på ett väldigt opartiskt sätt hur THC (som finns i marijuana) påverkar kroppen om du känner för att ta reda på fakta.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det där låter som meth, en av de tyngre drogerna. Om man bara googlar på meth får man upp bilder på folk med förstörda ansikten som du säger. Alla droger ger inte sån effekt. Jag blir inte förvånad om kladdkaka och godis förstör kroppen mer än LSD.

Det är klart att de vill oss väl, det betyder inte att allt de säger är sant. Varför vill du inte veta hur marijuana påverkar kroppen? Dokumentären "BBC - How Drugs Work" förklarar på ett väldigt opartiskt sätt hur THC (som finns i marijuana) påverkar kroppen om du känner för att ta reda på fakta.

Såg en gång på youtube effekterna av XTC, fyfan säger jag bara, värsta crazy. Typ hakan har hellt sugits upp, ser ut som miffo, och munnen är hellt konstig. Vet inte varför dom hade så, kanske överdos? Det är inte bara meth, hasch och allt annat ger påsar under ögonen o.s.v, och om meth. Såg ochså en gång på cops att en snubbe blev hellt värsta retarded, han typ skaka hellt, tänkte göra självmord ochså. WTF?

 

BTW när ska folk förstå att, droger var gjorda för speciella ting, inte för att gå nuts på klubbar. Som typ Afetamin, var gjord typ under WWII, så att soldaterna kunde springa utan att vara trött.

Redigerat av Skelzor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...