Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

3. Tycker du att droger bör förbjudas?

Allt förutom dem man röker.

De flesta droger kan säkert intas på flera sett, bland annat genom rökning. Olika sätt att inta droger är olika farliga. Om man röker så mycket cannabis så att man dör (omöjligt i praktiken) är det inte på grund av THC utan övriga ämnen som bildas vid förbränning. Hur ställer du dig till det?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

1. Tar du droger eller har du testat?

 

Röker gräs då och då samt tar lite andra grejer, provat LSD, kratom och lite rökmixar.

 

2. Blir du störd när andra tar droger, eller pratar om att ta droger?

 

Haha nej verkligen inte.

 

3. Tycker du att droger bör förbjudas?

 

Nej, jag tror att det skadar mer än vad det skyddar, om man hade gjort det lagligt att inneha droger för privat bruk så hade folk haft lättare att söka hjälp och prata öppet om sitt missbruk.

 

4. Om droger hade "uppfunnits" idag, tror du att det hade godkänts? Om ja, varför? Om nej, varför inte

 

Bra fråga! Och jag kan säga att jag inte har det blekaste, troligtvis hade olika droger gjorts olagliga under en längre tid

Kan lägga till 2 droger på listan, amfetamin och tramadol. :)

 

Amfetamin gjorde mig lite speedad och jäkligt social, jag var dessutom uppe tills klockan 8 på morgonen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan lägga till 2 droger på listan, amfetamin och tramadol. :)

 

Amfetamin gjorde mig lite speedad och jäkligt social, jag var dessutom uppe tills klockan 8 på morgonen.

Tuffing, själv har jag inte testat, funderar inte göra det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, fast andelen som aldrig dricker alkohol utan bara använder mindre farliga (olagliga) droger måste vara försvinnande liten.

 

Edit: Dessutom dessutom så finns det ju faktiskt väldigt många som dricker alkohol även för att det är gott, särskilt när man kommer upp i åldrarna. De som dricker endast för att bli fulla är antagligen lite yngre. Och även om man kan få ett rus av mindre farliga droger än alkohol, så tvivlar jag på att drogerna smakar whisky, rödvin eller som en fin öl.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Edit: Dessutom dessutom så finns det ju faktiskt väldigt många som dricker alkohol även för att det är gott, särskilt när man kommer upp i åldrarna. De som dricker endast för att bli fulla är antagligen lite yngre. Och även om man kan få ett rus av mindre farliga droger än alkohol, så tvivlar jag på att drogerna smakar whisky, rödvin eller som en fin öl.

Fast Cannabis smakar otroligt gott, många som dricker för att det är gott när de är äldre slutar upp med ett mindre alkoholberoende likt många svennsonföräldrar (typ mina).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, fast andelen som aldrig dricker alkohol utan bara använder mindre farliga (olagliga) droger måste vara försvinnande liten.

Varför tror du att det är så? Jag är rätt säker på att det beror på hur lagen ser ut idag. Folk som är intresserade av droger börjar med alkohol för att det är lättast att få tag på. Om alla droger förutom cannabis skulle varit olagliga skulle det vara som du sa fast med cannabis istället.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast Cannabis smakar otroligt gott, många som dricker för att det är gott när de är äldre slutar upp med ett mindre alkoholberoende likt många svennsonföräldrar (typ mina).

Fast Cannabis smakar ju inte direkt rödvin, vilket var min poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej. Inte i relation till;

 

Man skulle ju kunna använda mindre farliga droger istället för alkohol för att fylla sina begär

 

Man kan inte använda andra mindre farliga droger istället för alkohol för att fylla sina begär. Inte om man är ute efter något annat än att bli full.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan inte använda andra mindre farliga droger istället för alkohol för att fylla sina begär. Inte om man är ute efter något annat än att bli full.

Om man just vill bli full är det ju alkohol man söker, finns antagligen andra droger men liknande effekt också. Det jag syftade med "sina begär" är om man vill ta någon sorts drog av valfri anledning. Om alla droger skulle varit lika tillgängliga skulle man kunna fylla det begäret med något mindre farligt än alkohol.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...