↗ till inläggetMåste du börja alla inlägg med ..eh? ..va? ... :| :(
..eh
..uh
..va?
...huh?
Nej, ok då :P
Med "hitta på" men jag ett realistiskt scenario.
Fast det finns ju i princip inga realistka scenarior som involverar death by kladdkaka.
Om kompisen aldrig skulle tipsat om LSD skulle man inte heller hoppat från taket. Därför är det kompisens fel att man dog.
Fast äh, det argumentet håller inte. Man kan ju dra det in i evigheten om man vill.
Din kompis blev tipsad av en kompis som blev tipsad av en kompis som blev tipsad av en kompis, och till slut har man dragit slutledningen att det är den första personen i han som uppfann LSDs släkts fel, eftersom han gjorde så släkten levde vidare och till slut uppfann LSD.
Det är en annan faktor. Att man saknas sitter är en faktor. Alla faktorer måste gå fel för att man ska hoppa från taket, det räcker med ett hinder för att man inte ska göra det.
1. Man träffar en kompis
2. kompisen tipsar om LSD
3. man hittar en langare
4. man tar LSD
5. har en sitter
Sen hoppar man ut för ett fönster
Det är 5 faktorer, går att komma på 100 till. Om en av dem inte uppfylls skulle man aldrig hoppat från fönstret. Det går inte att skylla allt på en faktor.
Det du radar upp är inga faktorer, det är hur kedjan för att någon testar LSD kan se ut. E
Och återigen är det bara bortförklaringar. Det var ditt beslut att ta drogen som gjorde att du dog. Om du är så sinnessvag att du provar allt kompisarna tipsar om så får du fan skylla dig själv. Allt grundar sig på att det är ditt beslut. Det var du som beslutade att lyssna på kompisen, det var du som beslutade att hitta en langare och det var du som beslutade att ta drogen.
Tar man droger så finns det ingen annan att skylla på, utom en själv. Ingen alls. Någonsin. Ever. Det går inte att förklara bort eller skylla ifrån sig.
"Ja men min kompis sa att... :( " är bara bullshit. Det var ditt beslut.
...om man inte blev fastbunden och itvingad drogen fast det lär inte hända särskilt ofta.
Och angående LSD-beroende så är det i princip inte alls beroendeframkallande. "LSD is not considered an addictive drug since it does not produce compulsive drug-seeking behavior as do cocaine, amphetamine, heroin, alcohol, and nicotine."
Dock så kan jag tänka mig att det leder till ett psykiskt "beroende". Bruk av LSD gör att toleransen höjs, vilket leder till att man måste ta mer och mer varje gång. Något som är typ asfarligt när man håller på med en så oberäknelig drog som LSD. Ena gången är allt rätt nice, nästa gång får du en psykos och hoppar framför ett tåg.