Skriv bara på! Själv, så har jag börjat springa varje dag efter skolavslutningen. Brukar göra sit ups, push ups, tyndlyftning och armhävningar. What about you?
Hur Ofta Brukar Du Springa?
Oj, det var ett tag sen jag sprang. Men hade en period där jag sprang varje dag, eller snarare joggade lugnt. Tyvärr har jag en svag hälsena på min högra fot, så jag har lagt springandet på hyllan för tillfället. Hade dock planerat att ta mig i kragen snart och börja springa igen när det känns bättre. :)
↗ till inläggetPush ups är väl ändå samma sak som armhävningar? ;)push ups, tyndlyftning och armhävningar.
↗ till inläggetHaha typ, men visste inte, så skrev allt som har att göra med detta.Push ups är väl ändå samma sak som armhävningar? ;)
"riktiga" armhävningar är ju såna man gör under en stång, men det som du kallar för push-ups är nog det som de flesta tänker på när de hör ordet armhävningar.
OnT:
Jag springer/tränar i allmänhet alltför sällan.
En, två gånger i veckan springer jag. Brukar bli 2,5km.
Springer när jag känner att jag behöver det, till bussen, eller till en lektion.
Men kände idag att jag måste förbättra på konditionen.
Försöker jogga minst 2 gånger i veckan.
Brukar springa när jag ska få hög fart med skateboard, så ungefär varannan dag.
Brukar vara ute och springa 2-3 gånger i veckan i 2,5km spåret eller 5km spåret.
Förutom fotbollsträningarna vill säga...
Varannan dag typ
Jag springer varje dag, 2 km... ska öka det snart.
Måste förbättra min kondition, annars kommer det inte bli så bra med basketen i höst.
Jag hoppas jag kan springa 6 km utan att stanna vid sommarens slut, för då kan jag springa skoljoggen i höst (jag stannar alltid annars).
↗ till inläggetFörsök att inte stanna, om du springer sen du stannar, kan det bli svårt att börja springa igen.Jag springer varje dag, 2 km... ska öka det snart.
Måste förbättra min kondition, annars kommer det inte bli så bra med basketen i höst.
Jag hoppas jag kan springa 6 km utan att stanna vid sommarens slut, för då kan jag springa skoljoggen i höst (jag stannar alltid annars).
↗ till inläggetFörsök att inte stanna, om du springer sen du stannar, kan det bli svårt att börja springa igen.
Ja, precis, det är därför jag springer 2 km, för då stannar jag inte, ska öka det snart till 3 km och kolla om jag klarar det.
Jag testar med sträckor jag klarar först.
Springer kanske två meter om dagen, sen dör man ju av utmattning.
↗ till inläggetVisst är 2meter, 2000meter? Lol, jag failar här typ.Springer kanske två meter om dagen, sen dör man ju av utmattning.
Har fotbollsträning 3 gånger i veckan plus matcher, då springer jag. Sen har vi också fys 2-3 gånger i veckan där vi både springer och tränar styrka. Sen blir det väl någon gång jag tar mig ut i löparspåret själv också, men inte jätteofta.
↗ till inläggetJag springer varje dag, 2 km... ska öka det snart.
När kroppen säger ifrån, alltså när du känner att du vill gå, så har du minst 20-25% kvar av din ork. Desto längre du håller ut desto snabbare går det att träna upp konditionen.
↗ till inläggetHerregud, vad babblar du om? 2 meter är 2 meter, inte 2000meter.Visst är 2meter, 2000meter? Lol, jag failar här typ.
↗ till inläggetNever mind. Gick segt för mig idag, hade bara inte lust för att springa. Får se till att göra det till kvällen då.Har fotbollsträning 3 gånger i veckan plus matcher, då springer jag. Sen har vi också fys 2-3 gånger i veckan där vi både springer och tränar styrka. Sen blir det väl någon gång jag tar mig ut i löparspåret själv också, men inte jätteofta.
När kroppen säger ifrån, alltså när du känner att du vill gå, så har du minst 20-25% kvar av din ork. Desto längre du håller ut desto snabbare går det att träna upp konditionen.
Herregud, vad babblar du om? 2 meter är 2 meter, inte 2000meter.
Springer 5 kilometer då och då, oftast en eller två gånger i veckan. Annars brukar jag springa när jag klipper gräset (stor gräsmatta) och nu på sommarlovet har jag börjat åka skateboard så då orkar jag inte springa lika mycket.
Det är bättre att springa längre, dvs 40 min eller mer endast några gånger i veckan än att springa 2km som tar, 8min? varje dag. Så om du Layton, vill förbättra din kondition och övrigt, spring eller jogga sakta i 40+ min 3 gånger i veckan och gå i snabb takt övriga dagar så kommer du bygga upp din kondition och kropp mycket snabbar och bättre.
ps. pulsklocka, införskaffa snarast om du inte redan har en.