↗ till inläggetVisst, en fest verkar bli roligare oftast av alkohol, men jag tror inte att bara för att man dricker alkohol så blir det roligare.
Men jag fattar inte varför folk tar med sig massa backar med 50cl cider och säger "TA FÖR ER!!!"
Vad jag menar är att man behöver inte alkohol för att ha roligt, man kan ha kul när man är nykter med.
Folk tar inte med sig "massa" med backar 50cl cider för det blir jävligt dyrt, festar man delar 2 antagligen på en platta 33cl stark öl eller en vodka (ungefär 50cl var.)
Och om man går på en fest där alla är fulla så är det förjävla tråkigt att vara nykter själv.
Och som Fishmaster skrev:
Alkohol effekter bland andra:
* Högre självsäkerhet
* Mer social
* Mer impulsiv
-----
1. Dricker du eller har du testat?
Ja, klart jag dricker och har testat, själv så tycker jag att det är så sjukt mycket roligare att dra och förfesta, sen dra iväg på den riktiga festen och dansa, träffa brudar etc. dra på efterfest och chilla. Och med tanke på att svenskar är så fega så hade antagligen inget hänt på festen om dom varit nyktra. Och tänk er en kall öl nu när det snart är sommar i den heta solen, det är väldigt härligt. (:
2. Blir du störd när andra dricker, eller pratar om att dricka?
Pff, nej det blir jag inte. Är det helg och mina polare snackar om att dricka så frågar jag bara vart och om någon vill dela på ett flak/en flaska med mig. Det enda jag stör mig på är när folk snackar om att knarka över internet.
3.Tycker du att alkohol ska förbjudas?
Nej, kommer nog inte bli förbjudet i alla fall med tanke på hur många som dricker.
4. Om alkohol hade "uppfunnits" idag, tror du att det hade godkänts?
Hade det säkert inte. Kan inte motivera varför dock.