💬
Logga in
Fuska.se

Hur Snabbt Springer Du?

67 svar · startad

Nivå 16 · Legendfuskare

Jag brukar aldrig springa men cykla tycker jag är trevligt. Har nått strax över 40km/h på raksträcka. Roligt att mäta med hastighetsmätare. Att cykla runt 20 är lagom tycker jag. Har cyklat 8 mil på en dag som mest.

6 Sep 2011
Nivå 9 · Veteranfuskare Knark

Skulle springa 100 meter på idrotten förra måndagen, klev i en grop och har nu en spricka i tån, så min tid blev inte värst bra.

Senast ändrad:

7 Sep 2011
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #43

Har själv 1500 på idrotten på fredag, brukar dra på 6 minuter utan träning.

Tränade dock lite grann på sommaren så mitt mål är att få under 6 minuter :)

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jäklar ! :o

Själv fick jag runt 10 minuter på 1500 m.

Senast ändrad:

8 Sep 2011
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jäklar ! :o

Själv fick jag runt 10 minuter på 1500 m.

Idag på idrotten fick jag 15 minuter på 1500 m. :(

Det var ju hamburgare till lunch, då var man ju tvungen att var med i en mat tävling, jag käkade 9 hamburgare. Sedan efter en timma började idrotten. :(

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag anar lies.

Varför tror jag det? 17-26 åringar som har deltagit i APTF (googla om du vill veta vad det är) där springer de 2 miles på 13:00 minuter, 1 mile är 1,61 km. Så det betyder att dem skulle springa 1 mile på 6,5 minuter.

Så du utan träning drar 1.5 km på 6 minuter när 17-26 åringar som gör APTF (dem är oftast vältränade, iallafall dem som springer på ~13 min) finner jag föga troligt, du är ju trots allt bara 14 år också.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Eh va? Som sagt när jag var 15 år sprang jag 2 km på 7:26, vilket innebär en snabbare medelhastighet än 1,5 km på 6 min. Jag hade dock ganska bra tränad kondition då men inte extremt. Min kompis som är väldigt duktig på att springa sprang på 6:46.

3,22 km på 13 min är inte snabbt (för killar), det kanske var något slags genomsnitt bland vanliga ungdomar?

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Eh va? Som sagt när jag var 15 år sprang jag 2 km på 7:26, vilket innebär en snabbare medelhastighet än 1,5 km på 6 min. Jag hade dock ganska bra tränad kondition då men inte extremt. Min kompis som är väldigt duktig på att springa sprang på 6:46.

3,22 km på 13 min är inte snabbt (för killar), det kanske var något slags genomsnitt bland vanliga ungdomar?

Stämmer.

MVG på 3km var på < 11 minuter.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Stämmer.

MVG på 3km var på < 11 minuter.

Fast det där var ju iofs en väldigt tuff gräns. :o
9 Sep 2011
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #50

fick 5minuter59sekunder på 1500 idag, mitt mål var under 6 minuter så nog är jag väl helt nöjd :)

10 Sep 2011
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Fast det där var ju iofs en väldigt tuff gräns. :o

Min högstadieskola hade inriktningen "Idrott & Hälsa". [;

Tror VG var 11 - 12½ minut, lyckades inte ens nå det. Att springa motiverar inte mig alls..

Nivå 5 · Fuskare

10 minuter och 31 sekunder på 3km

1 Oct 2011
Nivå 4 · Lärling

100m på 13sek har jag för mig

Nivå 8 · Veteranfuskare

Sprang skoljoggen (1 mil) på 47 minuter. Det var i mycket backar, annars skulle jag tippa på strax över 40. Det var vid 13:00, jag hade varken ätit eller druckit sedan 7:30 heller. Så kring 40 borde jag klara annars, dvs om det inte heller var så mycket "terräng".

4 Oct 2011
Nivå 5 · Fuskare

5 KM - 30 min.

Fast jag har kass kondition, och hade på mig foppatofflor.

Nivå 7 · Fuskare

1 mil - 20 min

Hade på mig skor som vägde 100 kg

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

1 mil - 20 min

Hade på mig skor som vägde 100 kg

1 mil på 20 minuter? bullshit
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

1 mil på 20 minuter? bullshit

Sarkastisk respons på Oroletfns' inlägg.
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Sarkastisk respons på Oroletfns' inlägg.

Var snäll och förklara meningen, jag syftade på att foppatofflor kanske inte var det bästa att springa i.

Menade inte att det hade någon större inverkan (påverkan?).

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Var snäll och förklara meningen, jag syftade på att foppatofflor kanske inte var det bästa att springa i.

Menade inte att det hade någon större inverkan (påverkan?).

Jag vet inte vad Nomatic menade, men jag gissar att han inte tror dig. Eller så skojar han bara.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in