↗ till inläggetDe har dåligt självförtroende själva och behöver någon att klaga på och köra med (dig) för att känna sig bättre. Vanligt bland människor i allmänhet och tonåringar i synnerhet.
Jävligt svår situation du hamnat i alltså, inte alls bra. Det verkar som du har fått rollen som killen man hackar på, och då kan de behandla dig sämre utan att ens reflektera över hur de beter sig. Det spelar ingen roll vad du säger eller hur du är för de kommer vara mot dig i alla fall?
Mitt råd är nog helt enkelt att skita i alla som behandlar dig illa och hitta någon som visar dig uppskattning istället. Du kommer få bättre självförtroende av att känna dig omtyckt med "skolans töntar" än vad du får av att vara utanför och nedtryckt av de här killarna.
Smöra inte för någon, om de inte uppskattar dig så fine, då ska du inte fortsätta hänga efter dem. Om du kan hitta någon som ger dig respekt så kommer det att smitta av sig på de andra också.
Om det blir för illa bör du överväga att byta klass, det gjorde underverk med mitt självförtroende, verkligen.
Det finns bara 6 klasser i skolan jag går på, 2 1or, 2 2or, 3 3or, och det är två linjer på skolan, så det är en klass per linje och årskurs :/
Btw så är det bara dom i huset som är det jobbiga (Vi bor i varsitt rum med egen toa, och vi delar på kök) men i klassen är det inga större problem.
Har btw fortsatt prata med killen i matsalen, men dock vet jag inte vart han bor, känns lite för påträngande att fråga.
Angående det första du skrev, "rollen som hackad".'
Så har det varit i hela mitt skolliv, hade en kille som skyllde allt på mig, och det blev en jävla många samtal hem fast jag inte hade gjort någonting.
Men jag har skitit av dom, och försökt att inte vara inärheten av dom. Hur?
Jo med en dator, och en dörr med lås, men jag vill inte leva så i ett helt läsår. :(