💬
Logga in
Fuska.se

Saker Som Man

92 svar · startad

Nivå 13 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Flour finns väl i alla (?) tandkrämer, och det är ju giftigt.

http://www.fluoridealert.org/toothpaste.htm

Ska man vara noggrann så är det fluorid (F-) som finns i tandkräm. Hade det varit fluor (F2) hade de flesta dött bara av att borsta tänderna. Fluorid är visserligen betydligt mindre farlig men precis som du säger ändå giftig då kroppen inte använder fluorid och har svårt att ta ta hand om den.
Nivå 12 · Mästerfuskare

Ah, ok. Det är väl mest farligt för barn då antar jag, vilket länken antyder. Dock tror jag inte att en vuxen skulle må särskilt bra av att äta en hel tub tandkräm heller. Fine, man kanske inte dör, men ändå. Sjukt ovärt....

Nivå 9 · Veteranfuskare Knark

Jag har inte dött iallafall, ät på bara!

Nivå 5 · Fuskare

Jag åt två matskedar tandkräm en gång, väldigt äckligt var det men dagen efter så hade jag feber och förkylning, varade i en vecka. Kan vara en ren slump dock.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Om man nu av någon outgrundlig anledning vill låtsas vara sjuk så är det ju bara att hitta på något som ingen kan säga emot. Ingen kan säga att du inte har ont i huvudet, men någon annan kan ganska enkelt ta reda på om du har feber eller inte.

Nivå 16 · Legendfuskare
↗ till inlägget

Flour finns väl i alla (?) tandkrämer, och det är ju giftigt.

Jag har använt den här flour-fria tandkräm i ungefär 2 år tror jag http://shop.weleda.se/templates/product.as...mp;GroupGuid=10
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Om man nu av någon outgrundlig anledning vill låtsas vara sjuk så är det ju bara att hitta på något som ingen kan säga emot. Ingen kan säga att du inte har ont i huvudet, men någon annan kan ganska enkelt ta reda på om du har feber eller inte.

Det håller inte i längden. Men jag har slutat med "låtsas vara sjuk"-skiten, bra om jag missar så lite som möjligt av skolan. :)
Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Jag har använt den här flour-fria tandkräm i ungefär 2 år tror jag http://shop.weleda.se/templates/product.as...mp;GroupGuid=10

Varför?

↗ till inlägget
Det håller inte i längden. Men jag har slutat med "låtsas vara sjuk"-skiten, bra om jag missar så lite som möjligt av skolan. :)

Ja, det är klart. Att låtsas bara sjuk är ju bara dumt.

Nivå 16 · Legendfuskare
↗ till inlägget

Varför?

Jag var väl paranoid mot flour för länge sen och har fortsatt använda den helt enkelt. Jag har heller aldrig gillat smaken av vanlig tandkräm men denna är snarare go.
Nivå 13 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Jag var väl paranoid mot flour för länge sen och har fortsatt använda den helt enkelt. Jag har heller aldrig gillat smaken av vanlig tandkräm men denna är snarare go.

Den största fördelen (enligt mig) med den tandkrämen WASD använder (som även jag använde under ungefär ett år) är att man inte får den sura eftersmaken vilket betyder att man direkt efteråt kan halsa apelsinjuice eller trycka i sig vindruvor.

Senast ändrad:

10 Jul 2012
Nivå 1 · Novis

Hah, jag gör också sånna grejer för skolan, fast säljer de inte.. Kanske borde börja..

Lättaste är att ta ett par piller som går att plocka isär, tömma dom på innehållet och ersätta det med kräksirap, som man kan köpa på apoteket. 3 tabletter i ipren-storlek, tugga isär de och svälj och du spyr ;)

Sen kan man ta 4 eller 5 för varierande effekt, men du fixar det nog! :lol:

Senast ändrad:

11 Jul 2012
Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Den största fördelen (enligt mig) med den tandkrämen WASD använder (som även jag använde under ungefär ett år) är att man inte får den sura eftersmaken vilket betyder att man direkt efteråt kan halsa apelsinjuice eller trycka i sig vindruvor.

Kanske det, men att hälla i sig juice och grejer precis efter man har borstat tänderna verkar ju lite dumt... :P

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Kanske det, men att hälla i sig juice och grejer precis efter man har borstat tänderna verkar ju lite dumt... :P

Håller med.

Man stökar väl inte ner rummet direkt efter att man precis städat det?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in