↗ till inläggetDet var ironiskt att du skulle säga det.Du vet inte vad ironi är
Var Är Vi På Väg?
↗ till inlägget^ hahaha han vet vad ironi ärDet var ironiskt att du skulle säga det.
Jag har inte sagt att du sagt något om att någon ska lämna landet. Jag menade bara att de flesta invandrare troligtvis är nyttigare för Sverige än du är.
↗ till inläggetVarför är det troligtvis bättre? Så dom har större rätt att vara här än mig? Jo det har du rätt i, Till och med illegala invandrare har ju rätt till barnbidrag, Så det är klart att dom ska få vara här medans vi slänger ut resten av befolkningen som är här legalt?^ hahaha han vet vad ironi är
Jag har inte sagt att du sagt något om att någon ska lämna landet. Jag menade bara att de flesta invandrare troligtvis är nyttigare för Sverige än du är.
Rättigheter har inget med saken att göra, är man idiot är det gynnsamt för sverige om man länmar landet oavsett vad man har fötts eller hur man ser ut. Sen drar du upp en enorm strawman då Mezox aldrig på något sätt har försvarat kriminella.
↗ till inläggetNej det håller jag med om, Svensk eller ej, Är man en idiot så ska man straffas för det. Men invandrare har större rättigheter än vi svenskar har.Rättigheter har inget med saken att göra, är man idiot är det gynnsamt för sverige om man länmar landet oavsett vad man har fötts eller hur man ser ut. Sen drar du upp en enorm strawman då Mezox aldrig på något sätt har försvarat kriminella.
Men invandrare har större rättigheter än vi svenskar har.
Oj. Utveckla gärna detta.
↗ till inläggetHur menar du nu?Men invandrare har större rättigheter än vi svenskar har.
↗ till inlägget1. Illegala har rätt till Socialbidrag, Skrev barnbidrag tidigare men det var fel.Hur menar du nu?
2. Reinfeldt vill att skattebetalarna ska betala av invandrarnas lån.
3. Illegala har rätt till fri tandvård, Inte ens vi svenskar har det.
4. Invandrarna får tacka nej till jobb men får ändå sina bidrag, Skulle det hända en svensk så blir man utskriven ur Arbetsförmedlingen.
5. Invandrare slipper p-böter. http://www.friatider.se/invandrare-slipper-p-boter
6. Vuxna flyktingbarn får förtur till lägenheter.
7. Det mesta av dina skattepengar går till invandrarnas bidrag.
21000kr i månaden får dom.
http://www.friatider.se/fredrik-malm-ger-f...drarbidragen?fb
Älskar man sitt land är man rasist..
↗ till inläggetDu skriver mest om invandrare och jag förstår inte vad det har med din kärlek till Sverige att göra :blink: Förresten så tycker inte jag att det är smart att använda en rasisttidning som källa (fria tider).1. Illegala har rätt till Socialbidrag, Skrev barnbidrag tidigare men det var fel.
4. Invandrarna får tacka nej till jobb men får ändå sina bidrag, Skulle det hända en svensk så blir man utskriven ur Arbetsförmedlingen.
5. Invandrare slipper p-böter. http://www.friatider.se/invandrare-slipper-p-boter
↗ till inläggetRasisttidning? Vad har du fått de ifrån? SVT mörkade till och med det med socialbidragen. För säger jag att jag älskar sverige och lägger ut nationalsången på facebook t.ex. så blir man automatiskt rasist. Nog om det. Vad säger du om det som jag skrev ovan?Du skriver mest om invandrare och jag förstår inte vad det har med din kärlek till Sverige att göra :blink: Förresten så tycker inte jag att det är smart att använda en rasisttidning som källa (fria tider).
Är det bara jag som tycker det låter lite obehagligt att idioter (personer med lägre intelligens antar jag är vad som avses) skall "straffas"...?
↗ till inläggetRasisttidning? Vad har du fått de ifrån? SVT mörkade till och med det med socialbidragen. För säger jag att jag älskar sverige och lägger ut nationalsången på facebook t.ex. så blir man automatiskt rasist. Nog om det. Vad säger du om det som jag skrev ovan?
Jag vet inte mycket mer om tidningen än det som du länkat till. Till att börja med har de ju lite halvdassigt språk vilket inte direkt ökar förtroendet.
Sedan dyker den här formuleringen upp:
Beroende på bostad och barnens ålder kan en svensk trebarnsmamma på socialbidrag visserligen komma upp i runt 15 000 kronor i månaden skattefritt, vilket givetvis är oacceptabelt högt
Vilken verklighetsbild har man då egentligen? 15000 i månaden är inte mycket på något sätt, om man tänker på att det är ett maxbelopp.
Helt klart ingen kvalitativ tidning. Det finns säkert en del artiklar där som är tänkvärda, men man får ta det med en nypa salt, de skriver ju otroligt subjektivt även i de vanliga artiklarna, vilket även det kan ses i citatet ovan.
I övrigt håller jag med dig om att man ska diskutera invandringsfrågor likt de du tog upp i sak, och det mycket mer än vad som görs i dag, för det finns verkligen stora faktaglapp i debatten. Du gör dock väldigt tydliga generaliseringar och förenklingar i det mesta du skriver, du borde försöka sätta de här problemen i rationella perspektiv, för varken du eller jag vet idag hur mycket skattepengar invandring kostar i förhållande till andra saker i samhället.
Det här är ju t.ex. fullkomligt löjligt överdrivet och förenklat, för att inte tala om felaktigt. Om du inte vill precisera mer än såhär är det bättre att du inte skriver alls, för det skapar bara missförstånd.Det mesta av dina skattepengar går till invandrarnas bidrag.
↗ till inlägget3. Illegala har rätt till fri tandvård, Inte ens vi svenskar har det.
Vad jag vet så har man gratis tandvård tills man är 18.
Men att våra politiker särbehandlar invandrare är ingen nyhet direkt.
↗ till inläggetTill och med den dag du fyller 20 har du gratis tandvård.Vad jag vet så har man gratis tandvård tills man är 18.
Men att våra politiker särbehandlar invandrare är ingen nyhet direkt.
↗ till inlägget21*Till och med den dag du fyller 20 har du gratis tandvård.
↗ till inläggetJag tror det är olika för olika landsting faktiskt21*
Jag har bara gratis fram till året jag fyller 20, alltså bara 1 vecka till...
Trots att jag fyller år i december. :(
Jag bor i Skåne, så det kanske är så att det är annorlunda andra landsting.
↗ till inläggetÄr du full av s**t eller är det bara du som försöker få dig själv1. Illegala har rätt till Socialbidrag, Skrev barnbidrag tidigare men det var fel.
att se korkad ut?
↗ till inläggetSå kan man också uttrycka det.Är du full av s**t eller är det bara du som försöker få dig själv
att se korkad ut?
Håller med om att det inte upplevs som speciellt begåvat med en så onyanserad och förenklad bild av verkligheten samt sådan oförmåga till källkritik.
↗ till inläggetdu tror säkert på allt aftonhoran skriver din jävla svenskhatande kulturmarxist, landet svämmar över av negrar som våldtar våra svenska flickor och spär ut våra ariska gener med sitt smutsblod :) :) :)Så kan man också uttrycka det.
Håller med om att det inte upplevs som speciellt begåvat med en så onyanserad och förenklad bild av verkligheten samt sådan oförmåga till källkritik.