💬
Logga in
Fuska.se

Vilken Film Såg Du Senast?

890 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare

Fightclub, alltid lika bra.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Modig.

Var en typisk Pixar-film, så jag gillade den.

Nivå 4 · Lärling

All the Boys Love Mandy Lane.

Inte bra alls, det ska vara en skräckfilm men den är inte ens i närheten av läskig.

31 Dec 2012
Nivå 6 · Fuskare

Dark Knight rises. 6/10 Inte alls vad jag förväntade mig.alla sa att den var skitbra,Men det var den verkligen inte.

The expandbles 2 8/10. Skön rulle med sköna skådespelare.

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

The Gods Must Be Crazy 3

Inte i närheten av lika bra som 1:an och 2:an. En besvikelse faktiskt.

Vänta, va, finns det en trea?

Första filmen är ju redigt bra, men den andra tyckte jag var tråkig.

Såg The Hobbit sist, den var väl ok, segt och utdraget över tre timmar dock... ska det bli sex timmar till av en bok. :/

Nivå 5 · Fuskare

Star Wars V - The Empire Strikes Back

1 Jan 2013
Nivå 6 · Fuskare

Modig.

2 Jan 2013
Nivå 10 · Veteranfuskare

The Hobbit, fruktansvärt bra!

7 Jan 2013
Nivå 6 · Fuskare

Skyfall, ruggigt bra bond-rulle. Kändes mycket mörkare än dom andra filmerna. 8/10

21 Jan 2013
Nivå 8 · Veteranfuskare

Gangster Squad, bra film. Sanninghetsbaserad gangster-rulle är alltid lika roligt. Det blir ju bara ännu bättre när Emma Stone finns med. :sorcerer:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Loopers

25 Jan 2013
Nivå 13 · Mästerfuskare

Django Unchained!

Helt fantastisk film! Hade lust att se den igen direkt efter den var slut. 10/10

Senast ändrad:

Nivå 13 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Vänta, va, finns det en trea?

Första filmen är ju redigt bra, men den andra tyckte jag var tråkig.

Såg The Hobbit sist, den var väl ok, segt och utdraget över tre timmar dock... ska det bli sex timmar till av en bok. :/

Ja fast det är något kinesiskt filmbolag som taget över produktionen så den helt annorlunda egentligen.

OnT: Machete, vilken jävla lol-film. Satt och skrattade åt de dåliga effekterna och hollywood-fysiken.

Nivå 9 · Veteranfuskare Knark

Sean Banan i Afrika eller något. Stängde av filmen efter en kvart och gick ut en sväng. FYFAN VA DÅLIGT.

SAFT reagerade på det här
7 Feb 2013
Nivå 5 · Fuskare

Paranormal Activity 4 tror jag det var. Inget att hänga i granen om man säger så.

Nivå 13 · Mästerfuskare

Bronies: The Extremely Unexpected Adults Fan Of My Little Pony

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

The brave little toaster

8 Feb 2013
Nivå 6 · Fuskare

TPB AFK

9 Feb 2013
Nivå 5 · Fuskare

Argo - bra film.

14 Feb 2013
Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen

Zero Dark Thirty. Inte speciellt bra karaktärsporträtt eftersom man knappt lär känna någon av karaktärerna. Hyggliga 'spänningssekvenser' men överlag är hantverket rätt mediokert. Inte helt bortkastad tid, men när karaktärer/hantverket inte är intressantare än vad det är; vem vill följa en över 2h film beståendes av händelser som man redan känner till?

Argo lider av många liknande brister. I slutscenerna när allt ska ske i den absolut... sista... sekunden är en dramaturgi som är rätt irriterande. Rätt bra skådespeleri på sina håll dock och kul att se en viss problematisering av USA's utrikespolitik.

Life of Pi gillade jag skapligt mycket pga sitt fina foto och psykoanalytiska dimensioner.

Lincoln har en del fin ljussättning och är överlag relativt välgjord. Intressant att se det politiska spelet bakom kulisserna och de rasistiska tongångarna i samhället. Känns som dessa teman kunde ha utforskats mer dock. Gillar att den är relativt tillbakadragen i sin tongång, men i bland blir det ändå typisk dramaturgi á la Spielberg men det kan man väl ha överseende med.

Django Unchained levererar vad man kan förvänta sig. Trevlig underhållning i form av bra skådespeleri och visuell extravagans.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in