💬
Logga in
Fuska.se

Feedback-Tråden

578 svar · startad · 🔒 låst

Poker sidan var en kul grej! Synd bara att det knappt är någon som spelar...

Bossen Admin
Trådstartare #182

Extrembeta är det som sagt... Ska nu fortsätta koda inskick av fusk/nyheter så det förhoppningsvis är klart till imorgon morgon, annars hade jag hoppat in där.

Men när det gäller pokern så finns den enbart via länk just nu, dvs ej i menyn. Läggs den in där så bör det bli mer aktivitet, men då jag inte haft tid att testa den tillräckligt så kommer den ej komma upp där så länge. Någon gång under april så borde den kunna lanseras på riktigt om allt går vägen. Så skall man spela nu så får man helt enkelt gå ihop några och bestämma en tid, eller helt enkelt ha den i ett fönster och hoppas att någon förr eller senare dyker upp.

"Pokern är avsedd för dig som är 18 år eller äldre."

Då är det typ jag mot Draghon och Admin då!

4 gillar det här — visa vilka

Om jag skriver en rad, och sen delar raden i två rader och går ner till början av andra raden och trycker delete en gång, så försvinner hela andra raden plus en stor del av den översta. Det är väldigt skumt. Dessutom om jag ctrl+z:ar så får jag inte alltid tillbaka det jag hade innan utan måste ctl+z:a flera gånger....

22 Mar 2013
Bossen Admin
Trådstartare #185

Dave37:

Har testat det och det verkar vara någon lokal bugg i Firefox. Både Chrome och IE hanterar det rätt. Skall kolla upp det längre fram. Just nu är det prio på inskickat material, förhoppningsvis lanserar det imorgon.

23 Mar 2013

Alla mina raderade meddelanden (någonsin?) har återuppstått i min inkorg med taggen RADERAD. Och vissa gamla meddelanden, numera "konversationer", påstår den är med mig själv. Kan man försäkras om att framtida raderade meddelanden tas bort från databasen permanent?

↗ till inlägget

Alla mina raderade meddelanden (någonsin?) har återuppstått i min inkorg med taggen RADERAD. Och vissa gamla meddelanden, numera "konversationer", påstår den är med mig själv. Kan man försäkras om att framtida raderade meddelanden tas bort från databasen permanent?

Tror inte det är alla meddelanden man någonsin fått, men jag har fått tillbaka de jag raderat det senaste året.

Störande, jag tog ju bort dem av en anledning.

Bossen Admin
Trådstartare #188

Skumt... Hade ni tömt papperskorgen verkligen och att de ändå kommit tillbaka? Raderade man meddelanden innan så hamnade de nämligen i papperskorgen som man i sin tur fick tömma.

↗ till inlägget

Skumt... Hade ni tömt papperskorgen verkligen och att de ändå kommit tillbaka? Raderade man meddelanden innan så hamnade de nämligen i papperskorgen som man i sin tur fick tömma.

... fanns det en papperskorg?

3 gillar det här — visa vilka
Bossen Admin
Trådstartare #190

Japp, sen minns jag inte om den hette så eller raderat, men något sånt iaf.

24 Mar 2013

Jag minns då inte heller någon papperskorg.

27 Mar 2013

Jag känner att karmasystemet är skitbra. Numera vill jag göra inlägg som andra medlemmar uppskattar för det känns kul att få lite uppskattan från andra forumiter. Förut kanske man tyckte ett inlägg var jättekul eller smart men man kunde inte skriva det för det hade varit off topic. Nu kan man helt enkelt gilla det och på så sätt ge varandra små "winks". Bra gjort admin! =D

12 gillar det här — visa vilka
29 Mar 2013

Helvete vad ovant, ser dock helt okej ut rent designmässigt vid den snabba anblick jag haft.

[EDIT] Finns det någon tråd där ditlagda respektive borttagna funktioner och dylikt är samlade?

[EDIT 2] Också osäker på att "Gå till första olästa inlägg"-knappen fungerar som den ska. Kommer bara till förstainlägget när jag trycker på den. Kommer ihåg att det fanns en orange(?) sådan knapp i förra versionen av forumet.

Senast ändrad:

Jag tror det fortfarande är en "bugg" där medlemmar som reggar sig eller loggar in för första gången sedan uppdateringen automatiskt prenumererar på alla trådar de postar i. Det ger inget bra försa intryck på sidan.

31 Mar 2013
Bossen Admin
Trådstartare #195

Gamla citat är nu fixade :) finns dock vissa som var felaktiga och då står det QOUTE rakt i texten. Dock var dessa vad jag kan se felaktiga även tidigare om man utgår från att taggar saknas och är fel.

3 gillar det här — visa vilka

Bra jobbat admin!

EDIT: Du borde när du får tid fixa rankerna. Jag räknade på det och ungefär 7% av alla medlemmars inlägg är trådar, så om trådar förut gav 1 FR och inlägg gav 0.4 FR så ger varje inlägg i snitt 0.44 FR, vilket innebär att om du höjer rankerna med en faktor 2.26 så borde alla återfå den ranken de hade förut. För som det är nu är det en väldigt inflation där många är långt, långt över #11. Dessutom missade jag en rank och det är ju synd.

De nya ranknivåerna blir i så fall:

0 inlägg - Nykomling

113 inlägg - Medlem

565 inlägg - Minifuskare

1130 inlägg - Fuskare

1696 inlägg - Überfuskare

2261 inlägg - Elitefuskare

3392 inlägg - Gamer

4523 inlägg - Elitegamer

5654 inlägg - Cooling

6785 inlägg - Legend

11308 Inlägg - Hedersmedlem

Då kommer det vara lika svårt som innan att få rank. Fast du lär ju vilja ha nivåerna:
0, 100, 500, 1000, 1500, 2500, 3500, 4500, 5500, 7000, 11500.

EDIT2: Jag kunde inte hålla mig, men det är intressant. De 84 mest aktiva personerna på fuska står för 50% av allt material. Och de 200 mest aktiva står för nästan tre fjärdedelar. Det är något man måste ha i åtanke när man är admin, att det oftast är en relativt liten "elit" som gör forumet (eller sidan) och om de inte är glada, så finns inget forum.

De 84 mest aktiva finns på de 4 första sidorna i medlemslistan. Kolla gärna, det är förvånande hur många där man känner till. Ni kan alla ge er själv en klapp på axeln, för det är ni som gör fuska till vad det är.

Senast ändrad:

knark och WASD gillar det här
↗ till inlägget

Gamla citat är nu fixade

Använde du regex som jag sa eller?
↗ till inlägget

Använde du regex som jag sa eller?

lyssna på wasd han är en vis mann

OnT: Kommer grupparna gå ut om eftersom man inte kan fylla på tid?

Draghguggwhor och WASD gillar det här
Bossen Admin
Trådstartare #199

Regexp ja, dock var det 5 olika case. Varit olika citatsystem genom åren. Även nestlade fall att tänka på.

Grupperna kan ej tas bort då funktionen som raderar de är avstängd.

Angående ranker så lär de ses över under april. Fortfarande lite öppet om det bara blir ranker för forumet, dvs inlägg. Alternativet är att det som innan blir någon form av fuskarank.

WASD gillar det här

Orkar inte kolla igenom tråden ifall någon redan har frågat  . Men skulle signaturbilden kunna få var 500x100 px istället för 500x80 ?

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.