💬
Logga in
Fuska.se

Fuska.se I Underläge

233 svar · startad · 🔒 låst

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #41
↗ till inlägget

Som sagt, forumet har ökat något oerhört på senaste tiden. Har ju statistik så vet. Det som har hänt är väl att yngre personer har hittat hit, vilket är kul även om det sänker kvalitén på stavning och grammatik.

Att något måste göras kan jag verkligen inte hålla med om. De som missköter sig kommer automatiskt att falla bort genom varningar och avstängningar ifall de inte lär sig och leva efter reglerna. Ang. funktioner och liknande så skall det tas upp i "Förslag på nya funktioner"-tråden.

Det som alla kan göra är ju helt enkelt att anmäla trådar, eller på ett schysst sätt rätta de som gör fel. När det gäller fusk/rec/nyheter så är ribban satt hyffsat högt vilket gör att många inskickade grejor faller bort.

Framförallt så skall jag se till att konsollforumen kommer att få bättre uppvaktning. Det är dessa forum som ger FuskaMynt och därmed kan bjuda upp till onödiga trådar och trådar som bryter mot reglerna.

Men du kommer inte införa skribenter?

Det krävs för att det ska bli bättre!

Nivå 7 · Fuskare

Moderatorerna agerar som skribenter. Det vill säga, moderatorerna hjälper till att lägga in fusk/recensioner/nyheter m.m. Jag blir besviken när jag ser alltihop.

För fusken är det oftast samma som redan finns eller omskrivet så att det ska se annorlunda ut.

Ang. recensionerna står det kanske tre rader om hur roligt ett spel är i en utdragen mening. Däremot nämns det inte VARFÖR det är bra/dåligt. Varför är grafiken snygg t.ex.? Vad är det som är så speciellt?

Anledningen till att jag inte varit aktiv är att man har annat att göra och när man väl kan ägna sig en stund åt fuska.se så funkar inte internet. Jag anser att jag är lagom aktiv ändå.

Nivå 41 · Överlegend Bossen Admin

Det är precis som Kazen^ säger. Därav blir väldigt många fusk inte godkända. Moderatorerna fungerar som skribenter och därför behövs inte skribenter på så sätt. Genom att folk anmäler fusk för att de t.ex. är en dublett eller liknande så raderar vi dessa fusk. Det är ju onödigt med samma fusk på flera sidor.

Nivå 9 · Veteranfuskare

kan man inte ha en omröstning om reborn eller iaf rensning/borttagning av spamtrådar, inaktiva medlemmar och dåliga fusk/rec. ?

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

tekniskt sätt är .se överlägset .nu, personligen kna jag inte hitta något spm är värst mycket bättre med .nu men visst är det en smaksak.

nyckeln till deras "framgång" om man nu skulle kunna säga att de är mer framgångsrika än .se tror jag är moddarnas policy. de har inga varningar, man kan bli bannad direkt men de flesta inlägg som är spam tas bort istället för att tråden låses eller spaminlägger får vara kvar.

jag tycker absolut att varningarna ska vara kvar - men absolut inte i samma form som nu. ärligt talat så har de allra flesta jag vet som slutat eller blivit ganska inaktiva på fuska.se gjort det p.g.a. en varning.

Jokinen (tror jag det var) hade ett oerhört bra förslag på hur varningarna skulle vara. det skulle vara färre som bara gällde en viss tid och som inte kunde köpas bort. verkade jättebra faktiskt. hitta på någon bättre varningslösning!

ja du har rätt... jag har inte vart online på cirka... hmm ja 8 månader nästan!

Anledning:en varning... eller ja, två

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare

Den stora frågan är väl varför folk ''flyr'' från Fuska?

Fuska.se går sakta neråt, så är det bara. Det bör göras något innan det är försent.

Vad har Gtasajten.se som inte fuska har?

Kan likagärna vara ärlig. Varför inte jag brukar vara aktiv här är p.g.a att folk är otrevliga och omogna, och skrikiga. Och för att det är för mycket spam & flood här.

Åldersgräns eller två forum delar skulle göra allt bättre, eftersom det skilljer mycket mellan åldrarna här, och att var och en för varje ålder får göra sitt.

Edit: Är för trött för att komma med någon roman och svar på allt.

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Helt sant,Fuska.se börjar sakta gå nedåt.

Jag tycker att några modar borde besöka .nu och se vad dem har som inte .se har,och på så sätt kan man utveckla den här sidan ännu mer genom att få inspiration(stavning) från .nu sidan.

EDIT:Cyper du har också varit otrevlig av dig några\flera gånger.

Någom omstart blir det inte. Rensning, ja visst anmäl trådar som skall låsas så försvinner det ner i det djupa. Angående medlemmar så är åtminstonde 60% av de som registrerat sig senaste veckan aktiva. Många är aktiva på fuska.se och skickar in fusk, kommenterar osv. och syns då inte här på forumet. Så det är svårt att rensa undan användare.

Än en gång så är det felaktigt att säga att sidan går neråt när den går uppåt. Det finns statistik och den visar tydligt att sidan ökar.

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Helt sant,Fuska.se börjar sakta gå nedåt.

Jag tycker att några modar borde besöka .nu och se vad dem har som inte .se har,och på så sätt kan man utveckla den här sidan ännu mer genom att få inspiration(stavning) från .nu sidan.

EDIT:Cyper du har också varit otrevlig av dig några\flera gånger.

Har du sett hur mycket spamm det är där då?

mycke värre än på fuska.se och moddarna där gör ingenting.

Och om dom har mer fusk så beror det på att dom får skicka in hur många fusk som helst till alla konsoller.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

om man skulle kunna skicka in flera fusk till ett spel skulle de ju bli mer fusk.. ;)

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

om man skulle kunna skicka in flera fusk till ett spel skulle de ju bli mer fusk.. ;)

Anledningen till att det inte är så är att man kan t.ex. åtta fuskkoder & skickar in en kod/inskickat fusk = 8x fm istället för x fm.

Ett förslag ang. varningar är att enbart användaren + moderatorerna kan se antalet varningar medlemmen har, om det nu är vad som kan skrämma bort vissa varnade. (Det finns säkert någon kod för det, jag är inte speciellt kunnig på det, Mike lär väl kunna ge ett svar)

Mikelish:

Bara för att sidan ökar (i det här fallet främst forumet) behöver inte kvalitén öka, har jag fel?

Medlemmarna ÄR sidan.

Utan medlemmar - ingen sida.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Ja med dåligare kvalité.

Det jag menade Dr.cheat var inte att få inspiration av spamm där,dem har väl inte bara spamm där dem har säkert flera grejer man kan göra som .se inte har så man ta och ta ett titt där och ifall det finns något där som vi inte har då behöver vi inte härma det istället utveckla det.

# 21 förslag är helt och hållet genomförbart. Att varningarna endast skall visas för en själv samt moderatorer och admins. I och med att man blir avstängd från att skriva inlägg i X dagar så bör ju det räcka så man tar och läser reglerna och skärper sig i framtiden. Vad tycker ni andra om det förslaget?

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

# 21 förslag är helt och hållet genomförbart. Att varningarna endast skall visas för en själv samt moderatorer och admins. I och med att man blir avstängd från att skriva inlägg i X dagar så bör ju det räcka så man tar och läser reglerna och skärper sig i framtiden. Vad tycker ni andra om det förslaget?

Jag tycker att vi ska åtminstonde försöka med det,och ifall det inte funkar då kan vi alltid försöka hitta nya lösningar,eftersom fuska.se har flera smarta medlemar som kommer med tips och råd. ;)

P.S Admin du har min röst.

Den här frågan borde ställas i veckans fråga så att fler kan se vad som pågår och vad vi har för planer eftersom det är inte alla som besöker denna tråd eller forum.

Senast ändrad:

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Håller med de flesta, sidan måste fixas.

admin: visst, medlemmarna blir fler, men de gamla goda som vart här länge försvinner. det är sorgligt :P

Varför inte skribenter, det verkar mycket bra

Nivå 10 · Veteranfuskare

No offence, men efter att ha läst inläggen ett par gånger får jag intrycket av att admin endast vill ha siffror/statistik, även om det är ett skitforum (ju högre siffror, ju större respekt?). Självklart kan jag ha tolkat det fel, men det är hur jag uppfattar det.

Jag kan även citera alla mina lärare som jag har haft under min skolgång: "Det är inte kvantitéten som räknas det är kvalitéten!"

Angående det här med att "gömma" varningarna för andra. Rent hypotetiskt sett skulle det funka, men man får tänka på att ett antal folk struntar i att andra ser varningen, det är ju när det kommer ett meddelande där det står "Du har bivit varnad! Varningsnivå ökad!"~ och att de flesta tror att ni kommer kontakta deras internetleverantör osv pga att de är så små och inte har allt för mycket vett i sig.

Visst kan jag rösta ja på denna fråga, men ni ska inte räkna med att folket slutar sticka pga det, jag tror det kommer försvinna lika mycket då, som nu.

Senast ändrad:

Självklart är det kvalite som räknas. Men de verkar som de flesta tycker att de är många som drar. Så är inte fallet. Att folk försvinner beror på flertalet saker men även på att de haft flertalet användare och blivit avstängda och fått vissa användare raderade.

Sedan så försvinner ju även en del från sajten vilket märks. Samtidigt så kommer 50 nya utan att det märks. Att satsa på kvalite är något svårt då ett forum är öppet för alla. Visst regelbrott tas det ju hand om vilket försöker säkra kvaliten på sajten men utan anmälningar så missas en del.

Dessutom vore det ju önskvärt ifall ni medlemmar ibland kunde ta och skicka ett PM till nybörjare och liknande och säga till dem ifall de inte sköter sig. Så länge ni håller en bra ton i meddelandet så lär det vara uppskattat av mottagaren och därmed kommer det förmodligen att höja kvaliten på den personens inlägg i framtiden.

21 Nov 2005
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Det sämsta med fuska.se är att medlemmar som tex har mycket inlägg, vart här länge eller liknande drar. de ersätts med nya som oftast inte kommer över 100 inlägg strecket. det är vad jag tycker i alla fall.

Nivå 10 · Veteranfuskare Bambi
↗ till inlägget

Det sämsta med fuska.se är att medlemmar som tex har mycket inlägg, vart här länge eller liknande drar. de ersätts med nya som oftast inte kommer över 100 inlägg strecket. det är vad jag tycker i alla fall.

Eeh.. Hellre en medlem med få inlägg som skriver bra än en medlem som har mycket inlägg och spammar. Hur många inläggen är spelar ingen roll.

* ORDVAL! *

Absolut.

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

frågan är om det bara är det i varningarna som skrämmer bort dem... visst är det en stor del av lösningen, men även möjligheten att inte posta bidrar nog en del... man blir, vad är det... två veckor eller nåt, och kanske går du över till .nu sidan eller slutar helt. kändes nästan som om jag funderade på att göra det en stund efter min varning... fast det var en ganska kort stund iofs ;)

men det känns som om du har blivit aktivare, admin. det är ju toppen för om den högste medlemmaen av alla nästan verkar ha dragit, då är det verkligen illa.

Senast ändrad:

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.