det finns nog ingen mening med livet. dom första meniskorna ville nog bara ha det bra, så kanske dom blev kära och fick barn. så sa dom att dom kom nog till genom att dom blev kära och barnen fortate. till slut blev jorden storslagen och nu har vi kommit fram till vår moderna värld. och nu är det som det är men när det blir typ 6,7 sidor tycker jag nån modde ska låsa den här tråden. tack för mig! //nån annan
Meningen Med Livet
jag tror att meningen med livet är typ att människan ska "fortplanta" sig och överleva...
Kanske detta (världen) är en tutorial till den riktiga världen?
Kanske, det är lite "livet efter detta" spekulationer va?
Meningen med livet är såklart att man ska ha kul !
Jag håller helt till med nån annan. Ingen har skapat någon mening till livet. Det enda som skulle ha gjort så att vi hade en mening med livet, var om människan var skapad av "intelliigence design". Någon som såg debatt igår kanske? ;)
Meningen med livet är att man ska föröka sig och inte låta mänskligheten dö ut.
Att inte dö.
Och att föröka sig.
Och hitta en bättre mening än de två ovanstående.
Förstöra vår planet med en massa gifter, sen fortplantar vi oss så att nästa genaration också kan döda allt vackert, som t.e.x mig :lol:
Hur kom man på att man skulle äta för att bli mätt, det är ett stort frågetecken!
Sedan så vill jag gärna lägga till en punkt, meningen med livet är att föra forskningen vidare och så småningom hitta ett bättre sätt att leva på.
Detta betyder alltså att man inte skräpar ner moder natur genom att slänga icke miljövänliga saker i skogen.
Sedan så måste vi sluta upp med att i släppa ut avgaser, miljögifter mm.
Hmm meningen med livet är att ha kul :D Nintendo , sony och microsoft har fattat det iaf :D
↗ till inläggetBra kommentar! :DHmm meningen med livet är att ha kul :D Nintendo , sony och microsoft har fattat det iaf :D
Skaparna av Matrix trilogin hade helt rätt, vi är ett virus...vänta lite nu det har ju Ragnarök redan sagt. Faen också, jämnt ska nån komma och vara smart innan mig.
Vi Dominerar
Vi Förstör
Vi Pwnar skiten ur allt annat
Vi, Är människor
Så enkelt är det, jag menar. Flera miljoner år och se vad vi som ras har uppnått, total förintelse av flera raser än något annat levande på denna jord. Tänk om hundra år, då kommer vi resa genom universum och ge destruktion en ny innebörd :rolleyes:
Mitt liv? Jo det du, det handlar om att spela min roll, umgås och var en individ. Upptäcka spännande platser och lyssna till skön musik (nightwish...)
och göra nåt unikt, som att åka sparkcykel genom Afrika.
Meningen med livet är en individuel fråga. Adolf Hitler; Göra rent världen från judar"
Men den sanna meningen med livet är; "Att leva livet, för tro inte att det går i repris"
Det kanske går i repris, det får man aldrig reda på förrens man dör
Jag tror inte att utvecklingen om 100 år förts fram så stort så att man kan åka genom hela universum då universum är oändligt, enligt vad forskarna säger.
Meningen med livet är för nuvarande att skydda sin planet dvs mänskligheten och sedan föra vidare vetenskapen om tex Rymden.
Skydda?
Det har vi ju lyckats bra med. Nej du, vi förstör. Skyddar finnsi ngen som gör. Än.
↗ till inläggetSkydda?
Det har vi ju lyckats bra med. Nej du, vi förstör. Skyddar finnsi ngen som gör. Än.
Du förstod inte mig riktigt, meningen med livet är att skydda Jorden, att 90 % av jordens befolkning inte gör det är en annan sak.
Dock så tror jag att folk kommer att fatta på riktigt när ozonlagret försvinner och mänskligheten hotas.
Jag förstår nu, när du förklarat så bra...
När ozonlagret är borta är vi redan stekta eller har anpassat oss. Så det är nog inte så mycket att oroa sig för.