💬
Logga in
Fuska.se

Emu

394 svar · startad

Jag hoppas att vi får Euro i Sverige.

For det första så blir det inte alls dyrare i det långa loppet, bara i början då priser avrundas uppåt. Men senare så kan man lättare jämföra priser mellan olika länder, och då sjunker priserna med konkurrensen.

Sverige kan lättare samarbeta med de andra länderna i EMU, och när man reser till andra länder så slipper man betala dyra växlingskurser.

Sveriges valuta blir också stadigare och behöver inte vara osäker på svängningar i ekonomin i världen. *påläst* :student:

22 Jun 2006

Jag tycker inte om Euro, För det är mycket mer valuta ;)

Så jag tror jag stannar på våra kronor, för att inte det ska bli dyrare priser.

Jag bryr mig inte. Allting är så dyrt redan så det spelar ingen roll om det blir mer valuta.

23 Jun 2006

Anledning till att jag inte vill att det ska bli Euro är att vi har vant oss med kronan. Det är ju en slags symbol för Sverige.

Tänk, när Euro kommer så måste man räkna hela tiden hur mycket Svenska kronor det skulle bli -.-

↗ till inlägget

det kan vi lösa så här:

- Engelska är ända tillåtna språket

- kristendomen är ända tillåtna religionen

- Alla blir europeer

Det hade varit hemskt.Eftersom

1.Muslimer lot dom vara som dom e.Det inte rettvist mot dom att sabba deras religon.

2.Cristendomen jag e kristen MEN om du bara tenker att det ska vara bra for dig so NEJ islam relignen for muslimer e nestan lika stor som kristendomen so det hade varit hemskt fro typ 1 miljard mesnikor.Mer krig mindre fred det e vad som skule hent

3.Tror du att hella verleden skulle fo plats i Europa? Lot folk vara olika. nu loter till och med DU som en soose eftersom dom tror att alla ska vara lika(kan inte fatta det) och det tror du med eftersom att alla ska vara europerer och att kristendomen skulle vara den enda tilllotna reliognen, det hade gjort verlden till ett rent och hollet h*lvete(tro mig)

↗ till inlägget

det kan vi lösa så här:

- Alla blir europeer

Kronor finns bara i Sverige, dvs att kronan är helt unik.

Du har en del vettiga åsikter men även en hel del märkliga, sedan så bör du använda bättre svenska i fortsättningen då det kan bli svårt att förstå dig annars (Ej §1.1).

24 Jun 2006
↗ till inlägget

det kan vi lösa så här:

- Alla blir europeer

Du om du pratar om min stavning so kan jag inte stava visa ord eftersom England inte har dom 3 sista boksteverna i det Svenksa alphabetet.Och kronan anvends ockso i Finland,Danmark,Norge och Island.Det enda anurlunda e att dom ser inte lika utt som den Svenska kronan men den finns po andra stelen om det var det du menade?Vad e mina merkliga osikter?

Senast ändrad:

Hata mig om ni vill..

Jag vill att Europa ska vara ett land med Engelska som förstaspråk (modersmål) och Euro som valuta.

hehe det skulle inte att hända tror jag. Vill inte ha euro. fast skulle det ändå det inte vara lättare att alla länder hade en gemensam valuta.

25 Jun 2006

Vi kommer inte att gå över till euro på ett bra tag.

Har inget mer att säga om den hela diskutionen.

Själv vill jag behålla Kronan!

Om priset blir detsamma så visst, HEJA EURO!

men om det blir dyrare så behåller jag kronan,men helst en ny bild på någon person (på kronan asså)

Typ mig själv B)

26 Jun 2006
↗ till inlägget

Om priset blir detsamma så visst, HEJA EURO!

men om det blir dyrare så behåller jag kronan,men helst en ny bild på någon person (på kronan asså)

Typ mig själv B)

Citerar: "Om priset blir desamma så visst, HEJA EURO!"

Enligt din mening så vill du byta bara för att byta valuta ? , du kommer ångra dig efter nåt år när vi haft euron . ;)

4 Jul 2006

1 euro är ungefär = 10 kr.

vad gör du helst av med:

1 euro lr. 10 kr.

1 lr. 10

-_-

↗ till inlägget

1 euro är ungefär = 10 kr.

vad gör du helst av med:

1 euro lr. 10 kr.

1 lr. 10

-_-

priserna kommer också att sjunka så att vi kommer automatiskt göra av med en euro när vi ska köpa nåt som kostade 10kr..

5 Jul 2006

med euro tänker man så här: äh den kostar bara 10 euro.

utan euro tänker man så här: 100 kr. är den värkligen inte värd.

det är det stösta problemet med euro.

Jag tycker att vi ska ha Euro i Sverige. Om alla andra länder (nästan) i EU har det varför ska då inte Sverige ha det? Det är bara löjligt att vi ska ha kronan. Iallafall om det är samma priser som euro.

Senast ändrad:

du har väl hört att det gick sämre för många länder som bytte till euro?

12 Jul 2006

Det blir troligtvis dyrare om vi byter till euron

15 Jul 2006
Bossen Admin
↗ till inlägget

Frågan är om du tänker så. Du har nu 100kr i plånboken och sen kommer du att ha €10. Men visst skall euron införas, betydligt smidigare nu när rätt många länder börjar få euron.
↗ till inlägget

haha 100kr, småpengar. Skulle kunna köpa vad som helst för en hundring. Lägg på två nollor så kanske man tänker annorlunda. Eller typ inte, har själv bränt typ 58tusen på ungefär 4månader, men jag kan inte hitta nått som jag har köpt:O. Men nog om mig, klart vi ska behålla kronan.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in