Vem är den bäste gitarristen genom tiderna tycker ni? Själv tycker jag att Tom Morello är den bäste.
Bäste Gitarristen?
Du skriver ju bara medlemmar ifrån RATM jöe :rolleyes:
Men visst Morello är skicklig med ovanliga ljud, men jag måste nog säga att Dream Theaters John Petrucci är snäppet vassare
Jimi Hendrix FFS!
Trey Azagoth i Morbid Angel är en jävel på gitarr. Sedan är Pat O'Brien från Cannibal Corpse bra ochså och om du vill se honom spela så kolla in min presentation
Matt Good och Travis Richer, från From First To Last, är riktigt grymma båda två
Jimi Hendrix är bra, även han i AC/DC är bra
Pat O'Brien!! :gitarr:
Japp Simpsons. Angus Young är nog en av de bästa.
↗ till inläggetJapp Simpsons. Angus Young är nog en av de bästa.
Ja, det han gör i thunderstruck är bra! :D + många andra grejer :P
Diggar Jimi Hendrix och Angus Young.
Michael Amott
ANGUS!
Konstigt att inte Angus är med på "top 10". Slash i GNR är ju med (3a), och han är sämre än Angus enligt mig. Det han gör i Thunderstruck är inte så svårt. Kan det nästan själv. Och en kompis kan det flytande.
Att vara en bra gitarrist handlar inte om att spela svåra grejor. Det handlar om att spela grejor som passar in i låten.
Jimmy Paige, utan tvekan.
Letade upp ett solo. ^^
http://www.youtube.com/watch?v=QrUqOvXD9ik...%20paige%20solo
↗ till inläggetKonstigt att inte Angus är med på "top 10". Slash i GNR är ju med (3a), och han är sämre än Angus enligt mig. Det han gör i Thunderstruck är inte så svårt. Kan det nästan själv. Och en kompis kan det flytande.
Jag kan också det lite, men att få upp det tempot å sen hålla det i över 3 min..
Frank Zappa är dessutom helt underbar.
Jag tycker att Amen i LORDI är bäst!!
hm...
kanske Jimi Hendrix..?