💬
Logga in
Fuska.se

Bäste Gitarristen?

32 svar · startad

Trådstartare #1

Vem är den bäste gitarristen genom tiderna tycker ni? Själv tycker jag att Tom Morello är den bäste.

Du skriver ju bara medlemmar ifrån RATM jöe :rolleyes:

Men visst Morello är skicklig med ovanliga ljud, men jag måste nog säga att Dream Theaters John Petrucci är snäppet vassare

Jimi Hendrix FFS!

Trey Azagoth i Morbid Angel är en jävel på gitarr. Sedan är Pat O'Brien från Cannibal Corpse bra ochså och om du vill se honom spela så kolla in min presentation

Matt Good och Travis Richer, från From First To Last, är riktigt grymma båda två

Ace Frehley och Amen

:gitarr:

post-48856-1152874459_thumb.jpg

Jimi Hendrix är bra, även han i AC/DC är bra

Pat O'Brien!! :gitarr:

Japp Simpsons. Angus Young är nog en av de bästa.

↗ till inlägget

Japp Simpsons. Angus Young är nog en av de bästa.

Ja, det han gör i thunderstruck är bra! :D + många andra grejer :P

Senast ändrad:

Diggar Jimi Hendrix och Angus Young.

Michael Amott

ANGUS!

15 Jul 2006

Konstigt att inte Angus är med på "top 10". Slash i GNR är ju med (3a), och han är sämre än Angus enligt mig. Det han gör i Thunderstruck är inte så svårt. Kan det nästan själv. Och en kompis kan det flytande.

Att vara en bra gitarrist handlar inte om att spela svåra grejor. Det handlar om att spela grejor som passar in i låten.

Jimmy Paige, utan tvekan.

Letade upp ett solo. ^^

http://www.youtube.com/watch?v=QrUqOvXD9ik...%20paige%20solo

↗ till inlägget

Konstigt att inte Angus är med på "top 10". Slash i GNR är ju med (3a), och han är sämre än Angus enligt mig. Det han gör i Thunderstruck är inte så svårt. Kan det nästan själv. Och en kompis kan det flytande.

Jag kan också det lite, men att få upp det tempot å sen hålla det i över 3 min..

Frank Zappa är dessutom helt underbar.

Jag tycker att Amen i LORDI är bäst!!

Senast ändrad:

16 Jul 2006

hm...

kanske Jimi Hendrix..?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in