💬
Logga in
Fuska.se

Tredje Språk.

120 svar · startad

Franska

24 Aug 2006

Mitt tredje språk var egentligen engelska, eftersom alla elever i min skola studerar svenska och finska från första klass. När vi fick välja språk i sexan tog jag tyska.

Spanska har jag. Vi har ingen tyska i våran skola.

27 Aug 2006

Franska...qeu??

28 Aug 2006

spanska, jag tror att jag snart får extra engelska jag fick ig i slutbetyg förra året

Jag slipper B-Språk nu B)

Helt brutalt skönt

Jag funderar på att byta till extraengelska. Känns som om jag kommer behöva det mycket snart.

29 Aug 2006

Hade tyska som sagt. Men nu har jag bytt till Italienska. :) Kommer nog bli helt okej.

1 Sep 2006

Inget, har inte b-språk på min linje :). Kan välja till i tvåan om jag vill, men f*n heller -.-

Har tyska i skolan och läser Japanska hemma. Bra mycket roligare med Japanska än tyska, så jag tog hemspråk. :)

2 Sep 2006

Jag läste spanska ;)

Spanska it blev..!! =)

Fast vi har en otroligt kul lärare hennes dialekt e as rolig :).

8 Sep 2006

spanska. kunde bara välja tyska ocg spanska

9 Sep 2006

Spanska i högstadiet och i ettan.

I tvåan Japanska.

Nu ingenting. (tyvärr)

Je parle francais såklart! :P Fattar inte att alla tar spanska. Det verkar vara konstigt och tråkigt

12 Sep 2006

Franska är konstigare/jobbigare än spanska (egen erfarenhet) jobbig grammatik och inte ett j*vla ord stavas som det låter...

14 Sep 2006

Franska!!!Våran lärare äger alla lärare på hela skolan han e både rolig och bra på att undervissa.

15 Sep 2006
↗ till inlägget

Franska!!!Våran lärare äger alla lärare på hela skolan han e både rolig och bra på att undervissa.

Men man tar ju ett språk för att man gillar det :P

Inte lika mycket på grund av läraren :D

Fast Franska läraren är schysst

Senast ändrad:

I femman fick vi testa i 10 veckor både franska och tyska.

Tyska var betydligt roligare.

Men när man kunde välja spanska så tog jag det ;).

Jag valde tyska, Sen i 6 så gick det bra. Vi hade en sträng o bra lärare. Jag lärde mig as mycket. Men på Påsklovet dog han av hjärt attack. Sen fick vi en skit lärare i 7:an med världens största bakdel. Det var skit stökit på hennes lektioner men hon ignonera det bara hehe. Nu suger jag på tyska.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in