Franska
Tredje Språk.
Mitt tredje språk var egentligen engelska, eftersom alla elever i min skola studerar svenska och finska från första klass. När vi fick välja språk i sexan tog jag tyska.
Spanska har jag. Vi har ingen tyska i våran skola.
Franska...qeu??
spanska, jag tror att jag snart får extra engelska jag fick ig i slutbetyg förra året
Jag slipper B-Språk nu B)
Helt brutalt skönt
Jag funderar på att byta till extraengelska. Känns som om jag kommer behöva det mycket snart.
Hade tyska som sagt. Men nu har jag bytt till Italienska. :) Kommer nog bli helt okej.
Inget, har inte b-språk på min linje :). Kan välja till i tvåan om jag vill, men f*n heller -.-
Har tyska i skolan och läser Japanska hemma. Bra mycket roligare med Japanska än tyska, så jag tog hemspråk. :)
Jag läste spanska ;)
Spanska it blev..!! =)
Fast vi har en otroligt kul lärare hennes dialekt e as rolig :).
spanska. kunde bara välja tyska ocg spanska
Spanska i högstadiet och i ettan.
I tvåan Japanska.
Nu ingenting. (tyvärr)
Je parle francais såklart! :P Fattar inte att alla tar spanska. Det verkar vara konstigt och tråkigt
Franska är konstigare/jobbigare än spanska (egen erfarenhet) jobbig grammatik och inte ett j*vla ord stavas som det låter...
Franska!!!Våran lärare äger alla lärare på hela skolan han e både rolig och bra på att undervissa.
↗ till inläggetMen man tar ju ett språk för att man gillar det :PFranska!!!Våran lärare äger alla lärare på hela skolan han e både rolig och bra på att undervissa.
Inte lika mycket på grund av läraren :D
Fast Franska läraren är schysst
I femman fick vi testa i 10 veckor både franska och tyska.
Tyska var betydligt roligare.
Men när man kunde välja spanska så tog jag det ;).
Jag valde tyska, Sen i 6 så gick det bra. Vi hade en sträng o bra lärare. Jag lärde mig as mycket. Men på Påsklovet dog han av hjärt attack. Sen fick vi en skit lärare i 7:an med världens största bakdel. Det var skit stökit på hennes lektioner men hon ignonera det bara hehe. Nu suger jag på tyska.