↗ till inläggetVisual Kei är ingen musik stil, bara klädstil. Kei betyder stil och syftar uppenbarligen på kläder.
Har hört det mesta inom jrockindustrin, hatar det mesta också. Dir en grey, Malice Mizer och Go!Go!7188 är det som passerar förbi mina hörselgångar. Sen har jag väl nyligen också börjat lyssna på en massa ebm musik, Unter Null, Flesh Field och Nitzer ebb. Skojigt, skojigt.
Om du nu inte vill kallas alternativ, föreslår jag att du slutar lyssna på japansk musik. Det som inte majoriteten gör, är ju annorlunda. Så enkelt är det.
Sen för vem det nu var som tjafsade om språket, finns översättningar och tolkningar av texterna till musiken.
Jag är lite osäker på vem du riktade dig till om det där med att kallas alternative...men jag antar att det var mig du menade.
Tycker bara inte att Goth är alternative.
Om allt som inte majoriteten gillar är alternative, är ju i princip allt utom Pop, RnB, Rap och Rock alternative...och det köper jag bara inte.
Skiter fullständigt i om JAG kallas alternative.
Dessutom skulle ju t.ex Japansk metal fortfarande vara METAL och därför inte vara alternative om inte något speciellt utmärker rock från Japan. Samma sak gäller ju japsrock..det tillhör ju fortfarande rock.
För övrigt hör jag inte något som avviker från genrenormen i Dir en Greys musik.
Den enda riktiga skillnaden är att de sjunger på japanska...men musiken är i stort sett densamma som de vanliga. Alltså inte alternative det heller.