Hoppa till innehåll

"alternativa"


Majiwaru
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Andreasswf

Citerar Draghon (Citera knappen pallade inte)

Hon syftar väl på Anime? Alla anime som JAG har sett har öppningslåtar ^^

Redigerat av _ray_
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • Svar 60
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag är helt bortförtrollad av japans oemotståndliga elektriskt instrumentala sammansvärjningar av en stenåldersdator.

Jag älskar atari, 8-bit, game boy emulation-musik.

Japan är electrons hemland.

 

Typ Blasterhead menar du?

Pow-Pow-Pow-Pow-Pow är också ett bra, japanskt electro band. Jag lyssnade ganska seriöst på dem ett tag, electrojazz. Det är fett. :)

 

Nu är detta bara instrumentala ådror, har aldrig lyssnat på japansk musik med melodisång, tror jag.

Både Pow-Pow-Pow-Pow-Pow och Blasterhead har ju sångslingor, och MC's, men inga texter. XD

Redigerat av Slasktratt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dir en Greys Sig Ugly är riktigt bra...resten av dem är mindre bra.

Det slår ju inte CoF, men det går riktigt bra å lyssna på.

 

Goth går väl också an...vet inte om jag skulle vilja kalla det för riktig alternative, men hälften av de Gothband jag hört är bra.

 

 

Japansk musik gillar jag väl inte annars..spelmusik kan vara schysst, men bara när de spelas i det spel de tillhör.

 

Du kan väl ge lite exempel på några bra japs-band?

 

Helst av det hårdare stuket...om det är plingplongpop vill jag inte höra. Kan gå bra om de sjunger på engelska, men instrumental eller japanska avstår jag ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Citerar Draghon (Citera knappen pallade inte)

Hon syftar väl på Anime? Alla anime som JAG  har sett har öppningslåtar ^^

 

1. Personen som skapat ämnet är en kille. :P

2. Jag skojade bara om det där. Menade mest att manga är böcker och det brukar inte finnas böcker med musik. Om du hade läst hela mitt inlägg så hade du läst att jag också gillar animesoundtracks. -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visual Kei är ingen musik stil, bara klädstil. Kei betyder stil och syftar uppenbarligen på kläder.

Har hört det mesta inom jrockindustrin, hatar det mesta också. Dir en grey, Malice Mizer och Go!Go!7188 är det som passerar förbi mina hörselgångar. Sen har jag väl nyligen också börjat lyssna på en massa ebm musik, Unter Null, Flesh Field och Nitzer ebb. Skojigt, skojigt.

Om du nu inte vill kallas alternativ, föreslår jag att du slutar lyssna på japansk musik. Det som inte majoriteten gör, är ju annorlunda. Så enkelt är det.

Sen för vem det nu var som tjafsade om språket, finns översättningar och tolkningar av texterna till musiken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visual Kei är ingen musik stil, bara klädstil. Kei betyder stil och syftar uppenbarligen på kläder.

Har hört det mesta inom jrockindustrin, hatar det mesta också. Dir en grey, Malice Mizer och Go!Go!7188 är det som passerar förbi mina hörselgångar. Sen har jag väl nyligen också börjat lyssna på en massa ebm musik, Unter Null, Flesh Field och Nitzer ebb. Skojigt, skojigt.

Om du nu inte vill kallas alternativ, föreslår jag att du slutar lyssna på japansk musik. Det som inte majoriteten gör, är ju annorlunda. Så enkelt är det.

Sen för vem det nu var som tjafsade om språket, finns översättningar och tolkningar av texterna till musiken.

 

Jag är lite osäker på vem du riktade dig till om det där med att kallas alternative...men jag antar att det var mig du menade.

 

Tycker bara inte att Goth är alternative.

Om allt som inte majoriteten gillar är alternative, är ju i princip allt utom Pop, RnB, Rap och Rock alternative...och det köper jag bara inte.

Skiter fullständigt i om JAG kallas alternative.

 

Dessutom skulle ju t.ex Japansk metal fortfarande vara METAL och därför inte vara alternative om inte något speciellt utmärker rock från Japan. Samma sak gäller ju japsrock..det tillhör ju fortfarande rock.

 

För övrigt hör jag inte något som avviker från genrenormen i Dir en Greys musik.

Den enda riktiga skillnaden är att de sjunger på japanska...men musiken är i stort sett densamma som de vanliga. Alltså inte alternative det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Riktade inte inlägget mot dig heller.

 

Men du har rätt i många saker du säger. Men varför man försöker urskilja den japanska musiken går nog djupare än så.

Nog för att Japan har den näst största musikindustrin i hela världen, men deras import industri eller vad man nu ska kalla det är förmodligen minsta. De flesta banden har ju ingen västerländsk influens och därmed låter lite annorlundare, med Dir en grey som undantag då. Det är nog det som är spännande med hela japan-fantasiat, om jag nu får kalla det för det. Fast nu är väl majoriteten av japansk musik rätt lik västerländsk musik också, det är väl deras otroligt glada och irreterande popmusik som skiljer sig lite.

 

Jag syftar inte på några speciella genrer eller stilar när jag kallar något "alternativt". Jag sa bara principen med att vara annorlunda eller alternativ som många kallar sig, och den stämmer ju varisig man vill det eller inte. Är man inte som alla andra, är man ju annorlunda. Man får ju en så kallad stämpel på sig.

Och sedan, för dom som inte vill bli kallad någonting. De som är sig själv och totalcoola och alternativa, så funkar inte det heller. Alla får ju ändå någon form av stämpel, eller en genre att passa in i, varisig det är fjortis, nörd eller den lilla gothpojken.

Redigerat av Zerp
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...