Men vad får man för straff nu då när man mördar 5000 människor?
Införskaffa Dödsstraff I Sverige?
Vad låter rättvisast? Förtjänar man då inte att dö?
Jag tycker det borde vara dödsstraff om man mördat någon.
Sen tycker jag också att fängelse straffen ska vara mycket längre, att det ska finnas livstid (riktig livstid).
Dödar man en person med flit utan en olycka så ska man dö själv till 100%.
Mord=dödstraff.
Mord när man är full=dödstraff
köra över nån=långt fängelsestraff
köra över nån när man är full=avänjing i 12 år.
I dagens samhälle blir man bara inlåst i 2 månader om man kör över nån, när man e full.
Det är för lite tycker jag!! :angry:
Att köra över någon till döds är också mord.
Om man smugglar knark i asien kan man få minst 20 år men det blir offta döds straff
Nej , de synd om dom tycker jag
Stevo-o i jackass har smugglat knark där och kan få dödsstraff
Länka en nyhet då någon blivit avrättad för att smugglat in knark.
Det finns väldigt många som har blivit avrättade för att ha langat knark. Det tycker jag är fel, ända brottet som ska ge dödstraff är mord.
Ok, det visste inte jag. Men jag tycker man bara ska bli avrättad för mord. Men också om man paralyserar någon så den knappt kan röra sig, för vem vill leva när man inte kan röra sig 1mm?
Jo, det är sant, om man gör någon så skadad att de inte kan leva ett vanligt liv, tex handikappar dem eller så kanske de förtjänar dödstraff, vet inte riktigt vad jag tycker där :P.
Nej ja tycker verkligen inte att sverige ska ha dödsstraff.
1. Är vi så j*vla mycket bättre o tar död på en människa? skyldig lr ej
2. Dom borde skickas till en bunker uppe i norrland o lida
Nu kanske du tänker, men den jäveln mördade min släkting !! tex. men ifall dom nu kan skickas upp till en bunker i norrland så kan du faktiskt sitta o gotta dig till att dom mår skit för att vakterna pissar på dom varje dag x)
Varför just i Norrland ? Är det något extra plågsamt med Norrland ?
↗ till inläggetKillen tycker nog det är kallt där...Varför just i Norrland ? Är det något extra plågsamt med Norrland ?
självklart dödsstraff! man måste vara tydlig att om man mördar, då dör man, för tänk såhär att om man får 2 år i fängelse då kanske mördaren tycker att det e värt risken att mörda någon men dödsstraff så blir man lite mer avskräkt.
som te x om man har en moppe, o trimmar då kan man få körkort 2 år efter alla andra, det e därför inte jag ska trimma, även om man troligtvis inte åker fast men hade man bara fått böter så hade jag gjort det!
så dödstraff JA!
Exakt, dödstraff kan förebygga många mord, precis som andra hårda straff. Mord skulle minska i Sverige om vi hade dödstraff. Uzamaki, skulle inte du må bättre om han vart avrättad?
↗ till inläggetExakt, dödstraff kan förebygga många mord, precis som andra hårda straff. Mord skulle minska i Sverige om vi hade dödstraff. Uzamaki, skulle inte du må bättre om han vart avrättad?
Så ett vilt sprunget exempel som Wu-Tang Clan (Eller, det finns säkert såna som tar illa upp med mitt exempel här med.., så jag döper min liga till Flea Earthquake) dödar en människa med en armé på 40 personer. Om två av dessa får dödsstraff, och inte resten, tror ju jag att de återstående från firman blir grymt mycket mer hektiska. Ska man avrätta hela bunten eller ska man försöka underhålla dom? Kanske hoppas på att de sörjer istället för att slåss?
Vem skulle vilja sitta i fängelset l resten av sitt liv? hellre dödsstraff