Han kan faktist själv göra hämnd om han släpps fri. (Det kommer inte han till 100% och bli friad)
Men han kan rymma från fängelset som talibanerna har gjort.
Han kan faktist själv göra hämnd om han släpps fri. (Det kommer inte han till 100% och bli friad)
Jo han förtjänar Livstids fängelse men verkligen inte att dö.
↗ till inläggetHan kan faktist själv göra hämnd om han släpps fri. (Det kommer inte han till 100% och bli friad)
Det är klart att han kan fly, men sannolikheten är rätt liten att han gör det. De som stötte Saddam kommer hämnas ändå, i mot USA.
Det är ju jätte många terrorister som har fångats in som har lyckats och fly...
↗ till inläggetJa men de var inte lika hemska som Saddam Hussein.Det är ju jätte många terrorister som har fångats in som har lyckats och fly...
Saddam var bara en ledare. Det som fanns var hans armé.
↗ till inläggetHan dödade folk som om han var en medlem i armen..Saddam var bara en ledare. Det som fanns var hans armé.
Men hur långt har U.S.A kommit egentligen.
Har inte hört nåt på länge därifrån.
Någon som har hört nåt..??
han skulle få sitta isolerad i livstids fängelse tycker jag
fast han skulle väll bara bita tungan av sig ;)
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,924389,00.html
"Saddam Hussein dömd till döden
Iraks ex-diktator fick beskedet av domaren i dag - skrek Gud är stor
Iraks ex-diktator dömdes till döden genom hängning för brott mot mänskligheten i samband med en massaker för 15 år sedan."
då är det slut... Saddam kommer att hängas.
Enligt Blekinge Läns Tidning (från torsdagen) skulle han avrättas idag.
" Försvarsgruppen har en månad på sig för att överklaga domen"
Därefter kommer det vara aktuellt när hängningen genomförs... Antagligen kommer dommen överklagas och då kommer det ta ännu längre tid.
klart att det kommer överklagas, han kommer väl dö men inge genom hängning utan ålder
Dom sa det också, att om han får ett dödstraff så överklagas automatiskt domen.
Jag är nöjd med domen och hoppas att alla också är det. Mot en sån mördare så varför överklaga? Kan bara leda till att man får dåligt rykte. Hägningen sker om en månad!
Jag såg det också i aftonbladet, rätt åt honom! <_<
↗ till inläggetÄr du nöjd med domen säger du? det är ju iallafall inte jag, för domen kommer överklagas o han kommer inte ha det direkt dåligt i fängelset (som vissa kanske tror). Det bästa hade vart ifall han hade skickats till sibiren o blivit torterad livet ut.Jag är nöjd med domen och hoppas att alla också är det. Mot en sån mördare så varför överklaga? Kan bara leda till att man får dåligt rykte. Hägningen sker om en månad!
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in