Hoppa till innehåll

Barejalla

Medlem
  • Antal innehåll

    80
  • Blev medlem

  • Senast inloggad

Profilinformation

  • Kön
    Man

Barejalla's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Community anseende

  1. Öhh, hur kan Dead Space ligga under Bioshock ? <.<
  2. Men vafan, gå ut och lek med dina kompisar eller nåt. Och varför slutar du 11:10 för ?
  3. Det är väl lättare att bara gå ut och köpa kläder ?
  4. Barejalla

    Ny Mobil.

    Min kompis har en k810i och den har inte speciellt bra kamera tycker jag(Men lite bättre än genomsnittet). Jag kanske ska köpa C905 fast den är så dyr och tjock. >.< Jag läste runt lite om k850i och den har fått rätt dålig feedback, typ om att kameran är seg, touch knapparna går sönder, den är seg m.m.
  5. Träna bara istället och ät nyttigt. Ta typ många promenader och sånt.
  6. Menar du spela eller vara inne på datan ? Spela kanske 1-3 timmar. Vara inne på datan 1-5 timmar.
  7. Barejalla

    Ny Mobil.

    Tja, jag har cirka 2300 spänn och jag tänkte köpa en ny mobil jaaappp. Den ska ha så bra kamera som möjligt och musikspelaren är inte viktig, jag har min mp3 spelare. Jag har kollade lite och tyckte fastnade för "Sony Ericsson W595", men sen kom en kompis och visade den till mig. Gillade inte kameran. Men aja, till frågan. Vilken mobil borde jag köpa ?
  8. Uh ooh, Rullis e på Geeeee. Inte för att jag känner dig lr nåt men aaajaaa.Det finns en som jag tycker är het. Men för mig är det skillnad på att vara het o att vara kär. Så nej jag är inte kär i nån :D
  9. Barejalla

    Karuseller

    Hur orkar du söka igenom forumet så här egentligen?
  10. Hur kodar man en graphic engine ? (vet ej vad man säger på svenska... grafik motor?) Alltså, i C++, använder man opengl, directx etc ? Jag är mest nyfiken, och undrar om det är svårt. Så jag vill alltså inte ha nån tutorial. Jag undrar mest bara.
  11. Jo, jag har en fråga också. Jag tror jag kan alla grunder i C++. Jag vet hur man gör ett program i console application. Tror ni att jag kan börja med OpenGL?
  12. Hej. Varför får jag det här erroret: "26 D:\Makefile.win [build Error] *** multiple target patterns. Stop. " Det blir så när jag compilar och runar den här sourcekoden: #ifdef _WINDOWS #include <windows.h> #endif #include <gl/gl.h> #include <gl/glu.h> #include <math.h> #include <CGfxOpenGL.h> // disable implicit float-double casting #pragma warning(disable:4305) CGfxOpenGL::CGfxOpenGL() { } CGfxOpenGL::~CGfxOpenGL() { } bool CGfxOpenGL::Init() { // clear to black background glClearColor(0.0, 0.0, 0.0, 0.0); m_angle = 0.0f; return true; } bool CGfxOpenGL::Shutdown() { return true; } void CGfxOpenGL::SetupProjection(int width, int height) { if (height == 0) // don't want a divide by zero { height = 1; } glViewport(0, 0, width, height); // reset the viewport to new dimensions glMatrixMode(GL_PROJECTION); // set projection matrix current matrix glLoadIdentity(); // reset projection matrix // calculate aspect ratio of window gluPerspective(52.0f,(GLfloat)width/(GLfloat)height,1.0f,1000.0f); glMatrixMode(GL_MODELVIEW); // set modelview matrix glLoadIdentity(); // reset modelview matrix m_windowWidth = width; m_windowHeight = height; } void CGfxOpenGL::Prepare(float dt) { m_angle += 0.1f; } void CGfxOpenGL::Render() { // clear screen and depth buffer glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT); glLoadIdentity(); // move back 5 units and rotate about all 3 axes glTranslatef(0.0, 0.0, -5.0f); glRotatef(m_angle, 1.0f, 0.0f, 0.0f); glRotatef(m_angle, 0.0f, 1.0f, 0.0f); glRotatef(m_angle, 0.0f, 0.0f, 1.0f); // lime greenish color glColor3f(0.7f, 1.0f, 0.3f); // draw the triangle such that the rotation point is in the center glBegin(GL_TRIANGLES); glVertex3f(1.0f, -1.0f, 0.0f); glVertex3f(-1.0f, -1.0f, 0.0f); glVertex3f(0.0f, 1.0f, 0.0f); glEnd(); } I Makefile grejen som kommer up står det : # Project: Project1 # Makefile created by Dev-C++ 4.9.9.2 CPP = g++.exe CC = gcc.exe WINDRES = windres.exe RES = OBJ = dw35.o "O:/Övrigt/Game\ Development/API,SDK\ &\ Consoles/OpenGL/Beginning\ OpenGL\ Game\ Programming/Beginning\ OpenGL\ Game\ Programming\ Source\ Code/Beginning\ OpenGL\ Game\ Programming\ Source\ Code/Chapter02/OpenGLApplication/CGfxOpenGL.o" $(RES) LINKOBJ = dw35.o "O:/Övrigt/Game Development/API,SDK & Consoles/OpenGL/Beginning OpenGL Game Programming/Beginning OpenGL Game Programming Source Code/Beginning OpenGL Game Programming Source Code/Chapter02/OpenGLApplication/CGfxOpenGL.o" $(RES) LIBS = -L"lib" -mwindows -lopenglut -lglu32 -lopengl32 -lwinmm -lgdi32 INCS = -I"include" CXXINCS = -I"lib/gcc/mingw32/3.4.2/include" -I"include/c++/3.4.2/backward" -I"include/c++/3.4.2/mingw32" -I"include/c++/3.4.2" -I"include" -I"C:/Dev-Cpp/include" BIN = asr124s.exe CXXFLAGS = $(CXXINCS) -DOPENGLUT_STATIC CFLAGS = $(INCS) -DOPENGLUT_STATIC RM = rm -f .PHONY: all all-before all-after clean clean-custom all: all-before asr124s.exe all-after clean: clean-custom ${RM} $(OBJ) $(BIN) HÄR ÄR ERRORET!! l V $(BIN): $(OBJ) $(CPP) $(LINKOBJ) -o "asr124s.exe" $(LIBS) ^ l HÄR ÄR ERRORET!!! dw35.o: dw35.cpp $(CPP) -c dw35.cpp -o dw35.o $(CXXFLAGS) "O:/Övrigt/Game\ Development/API,SDK\ &\ Consoles/OpenGL/Beginning\ OpenGL\ Game\ Programming/Beginning\ OpenGL\ Game\ Programming\ Source\ Code/Beginning\ OpenGL\ Game\ Programming\ Source\ Code/Chapter02/OpenGLApplication/CGfxOpenGL.o": O:/Övrigt/Game\ Development/API,SDK\ &\ Consoles/OpenGL/Beginning\ OpenGL\ Game\ Programming/Beginning\ OpenGL\ Game\ Programming\ Source\ Code/Beginning\ OpenGL\ Game\ Programming\ Source\ Code/Chapter02/OpenGLApplication/CGfxOpenGL.cpp $(CPP) -c "O:/Övrigt/Game Development/API,SDK & Consoles/OpenGL/Beginning OpenGL Game Programming/Beginning OpenGL Game Programming Source Code/Beginning OpenGL Game Programming Source Code/Chapter02/OpenGLApplication/CGfxOpenGL.cpp" -o "O:/Övrigt/Game Development/API,SDK & Consoles/OpenGL/Beginning OpenGL Game Programming/Beginning OpenGL Game Programming Source Code/Beginning OpenGL Game Programming Source Code/Chapter02/OpenGLApplication/CGfxOpenGL.o" $(CXXFLAGS) MVH
×
  • Skapa ny...