Gäst favole Skrivet 26 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2008 Hej ska köpa en ny dator men vet inte vilken den ska kunna spela CS och ska kosta mellan 0-3500 (kan ändras) Vet ni ngn bra dator så posta en länk i tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 26 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2008 Är det bara CS du ska spela? Är det något annat du ska göra på datorn än bara detta? Om du skriver lite mer detaljerat blir det lättare att ge förslag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr.profs Skrivet 26 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2008 Vilket cs? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GunsNroses Skrivet 26 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2008 man kan nästa ha vilken dator som helst för cs Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst favole Skrivet 26 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2008 Det ska vara 1.6 men åter till ämnet ,Det ska vara en spela data med bra grafik och minne den ska kunna spela cs och liknande för den jag har nu funkar det inte på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GunsNroses Skrivet 26 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2008 med grafik ska du välja NIVIDA GeForce 8800GTX. det är ett av dom bästa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 27 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2008 med grafik ska du välja NIVIDA GeForce 8800GTX. det är ett av dom bästa.Rekommendera inte grejer när du inte vet ett skit. 8800GTX är helt korkat att välja i dagsläget. För hälften av summan pengar du betalar för GTX får du 8800GT som ligger precis intill i prestanda. Dessutom finns nya 8800GTS 512 som spöar 8800GTX och är billigare. favole, är det verkligen inte fler spel du ska spela? Först säger du att det ska vara en bra speldator, och en sådan får man inte för 3500kr. Men ska du BARA spela CS kan du komma riktigt billigt undan. Men det är skitviktigt att du säger om det är något mer du ska göra på din dator. Så du inte blir förbannad när Crysis inte rullar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 27 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2008 CS 1.6 kan du köra på en skrothög av en dator. Som t.ex. min som är 6 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst lordifan Skrivet 27 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2008 Har ju cs 1.6 på min Skräphög som ska kallas "Dator" men man måste ha en nyare än Windows 98 och Grafikkortet måste minst vara NVIDIA GEFORCE 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst favole Skrivet 27 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2008 med grafik ska du välja NIVIDA GeForce 8800GTX. det är ett av dom bästa.Rekommendera inte grejer när du inte vet ett skit. 8800GTX är helt korkat att välja i dagsläget. För hälften av summan pengar du betalar för GTX får du 8800GT som ligger precis intill i prestanda. Dessutom finns nya 8800GTS 512 som spöar 8800GTX och är billigare. favole, är det verkligen inte fler spel du ska spela? Först säger du att det ska vara en bra speldator, och en sådan får man inte för 3500kr. Men ska du BARA spela CS kan du komma riktigt billigt undan. Men det är skitviktigt att du säger om det är något mer du ska göra på din dator. Så du inte blir förbannad när Crysis inte rullar. nej men asså ett av kraven är att den ska kunna ta cs,men den kota runt 3500:- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 27 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2008 Bättre om du lägger lite extra, så du kan spela mer spel än CS. Kanske kommer ut något nytt liknande spel som du vill ha som kräver mycket bättre dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 27 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2008 (redigerat) Det är svårt att rekommendera något när du skriver så lite som du faktiskt gör. Om jag skulle varit du skulle jag valt en dator med ett visst mått framtidsutsikter. Det jag skriver nedan hade inte gått på särskilt mycket. HD Radeon 3850 2GB 800MHz RAM-minne Moderkort för runt 1000kr E6550 Chassi och nätaggregat för 1000kr+ Hårddisk efter eget behov Windows Vista Home Premium När jag satte ihop det gick det på ungefär 7000kr. Då har du en dator som kommer klara sig ett bra tag till. Klarar alla spel som finns på marknaden utan problem. Om du vill kan du ju köra på en AMD-processor istället och komma undan lite billigare. Jag skulle dock minst kört på en E6550. Tänk på att inte spara in på Chassi och nätaggregat. Moderkortet kan också vara viktigt, speciellt om du tänkt uppgradera datorn senare. Redigerat 27 Januari 2008 av Aircondition Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.