bladefinor Skrivet 31 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2008 Hej! Jag håller på och bygger en till ny dator men fick ett problem. Moderkortets krav på en intel celeron är 533MHz FSB (busshastighet). Men jag köpte en celeron 800MHz FSB för att jag läste fel i manualen för moderkortet. innan jag visste att jag köpt fel så hade jag satt i processor & fläkt och märkte att bilden aldrig visades när allt var klart. så måste jag köpa en ny till den rätta, eller har ens en processor något med bilden att göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 31 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2008 Jag tycker inte att den borde ha det. Det är inte bara så att du missat nåt med grafikkortet? Säger skärmen att du får signal? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bladefinor Skrivet 1 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2008 (redigerat) Det är lungt nu, jag fixade det. Det var fel processor jag köpte... TRÅDEN KAN LÅSAS NU! Redigerat 1 Februari 2008 av bladefinor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 1 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2008 Hur visste du att det var fel processor då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bladefinor Skrivet 1 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2008 kollade fel i manualen för moderkortet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 2 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2008 Ja men vad var felet då? Det finns de som vill lära sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 2 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2008 Han skrev att det berodde på Processorns FSB. Men det borde kvitta. För om processorns FSB är snabbare än moderkortets så ska processorn använda vad moderkortet klarar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.