Hoppa till innehåll

Game Maker Hjälp Mig!


Gäst kerex

Rekommendera inlägg

Du måste ju definera skottet till planet. Alltså: Du måste sätta skottets x- och y -position till planets. Sedan kan du korrigera lite för att få den att se ut som att komma framför planet eller mitt på, det bestämmer du själv.

 

(Ska till skolan så jag hinner inte skriva något exempel som kan hjälpa)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lol, Depth=1

orgin x=mitten antar jag orgin y=mitten

(orgin hittar du på sprite properties)

instance create (bullet x=0 y=0 relativ)

 

bullet: step: move torwards: x=mouse_x (eller var det mouse.x)

mouse_y (hmm det var kanske mouse.y)

 

där har du en kula som åker mot musen o förbi :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...