Katt Skrivet 3 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2008 Du Creatar kulan, och tycker på relative. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 3 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2008 Hur gör man så att gubben går på en sten från vänster så åker stenen till höger? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 3 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2008 (redigerat) Det har jag ju sagt, funkar det inte? http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&...t&p=1246857 Redigerat 3 Februari 2008 av Katt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gryphon93 Skrivet 11 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2008 Du måste ju definera skottet till planet. Alltså: Du måste sätta skottets x- och y -position till planets. Sedan kan du korrigera lite för att få den att se ut som att komma framför planet eller mitt på, det bestämmer du själv. (Ska till skolan så jag hinner inte skriva något exempel som kan hjälpa) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eafg Skrivet 15 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2008 Lol, Depth=1 orgin x=mitten antar jag orgin y=mitten (orgin hittar du på sprite properties) instance create (bullet x=0 y=0 relativ) bullet: step: move torwards: x=mouse_x (eller var det mouse.x) mouse_y (hmm det var kanske mouse.y) där har du en kula som åker mot musen o förbi :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.