WASD Skrivet 3 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2008 http://img26.picoodle.com/img/img26/4/2/3/...ldm_cfd179d.png När jag ser på en film i Ubuntu så ser det ut såhär, jag undrar om det går att få riktigt helskärm så att man inte ser panelen uppe och nere på skärmen, och även att man inte ser där det står "Filmuppspelaren Totem" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 3 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2008 Har du ingen meny eller inställningar att gå in i? Vad händer om du trycker på "f"? Om man läser man-filerna så står det att flaggan "--fullscreen" ska ge just fullskärm. Men jag vet inte hur det fungerar i Totem exakt eftersom jag inte använder den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 3 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2008 (redigerat) jag använder gärna en annan uppspelare om du har nån att rekomendera, detta screenshottet är från stage6, och när jag höger klickar och väljer Helskärm så ser det ut såhär, men jag ska prova med en annan spelare eller se om jag hittar några inställningar i Totem edit: Jag lyckades få det att funka nu :D när jag tog öppna i filmuppspelare och sedan helskärm istället för att ta helskärm direkt så funkade det fint :) men du får gärna rekomendera en annan spelare Redigerat 3 Februari 2008 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 3 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2008 Jag brukar använda mplayer och startar den då direkt från terminal. För att få i fullskärm då är det bara att skriva "mplayer -zoom -fs <sökväg till filmfil>" (tex "mplayer -zoom -fs /home/epaaj/filmer/pokemon.avi") där -zoom gör det möjligt att ändra storleken på det som visas och -fs gör att programmet täcker hela skärmen. Det finns grafiska skal till mplayer, men jag tycker inte om såna =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 4 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2008 mplayer funkade fint :) körde det från terminal så som du visade och jag ska nog kolla på mina filmer med mplayer i fortsättningen också :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keylogger Skrivet 4 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2008 annars finns ju alltid vlc? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 4 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2008 (redigerat) jag hämtar vlc nu och provar, men det är inget fel på mplayer edit: vlc funkade lika bra så jag får se vad jag väljer :P Redigerat 4 Februari 2008 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 4 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2008 VLC är det väl inget större fel på egentligen. Men den har massa saker man inte behöver. Bland annat en GUI. Mplayer är mindre och smidigare i mina ögon. Det är dock bättre på DVD om man vill spela sånt. En liten kul grej med mplayer är om man har aalib installerat. Då kan man om man lägger till "-vo aa" när man startar se filmen i ASCII =D Kanske inte en jättebra idé första gången man ser något. Men annars är det kul =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.