Hoppa till innehåll

Om Wii Chip...

WiFiGamer

Rekommendera inlägg

Men jajaja! Det kan ju vara för dom löder fel eller kan det vara clonad....

tuff: det enda som är dåligt med chip är att den kan paja om man löder fel..

Men det är väldigt liten chans att det funkar.Dessutom måste man typ vara teknikexpert för att det ska funka.En fräsch nybörjare kan ju inte precis chippa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men det är väldigt liten chans att det funkar.Dessutom måste man typ vara teknikexpert för att det ska funka.En fräsch nybörjare kan ju inte precis chippa.

Men lol, klart man skickar sitt wii till nån som kan chippa. Du tror väl inte på allvar folk försöker sig på det själva? >_>

Annars rekommenderar jag WiiKey. Fast Ardon eller vad den heter som kommit nu verkar bra, men den funkar endast på dem nyare konsollerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men lol, klart man skickar sitt wii till nån som kan chippa. Du tror väl inte på allvar folk försöker sig på det själva? >_>

Annars rekommenderar jag WiiKey. Fast Ardon eller vad den heter som kommit nu verkar bra, men den funkar endast på dem nyare konsollerna.

Såklart jag vet men jag har alltid undrat om dom chippar fel måste dom betala en ny?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Luxaxix: De flesta seriösa chippnings/flashnings- firmor lämnar nästan alltid garanti på sina chippningar, dvs: går ditt wii sönder inom en viss tidsperiod (i mitt fall, 3 år) så ersätter de det(om det är pga chippet dvs).

Wiikey är ett skitbra val om ditt Wii har serienummer LEH131xxxx eller lägre, jag använder det personligen. Aldrig upplevt problem.

Dock om du har LEH131xxxx eller högre så rekommenderar jag D2CKey, den är lite dyrare, men Wiikey fungerar inte på LEH131xxxx och uppåt. Det gör D2CKey.

Hoppas du fick svar på dina frågor, annars är det bara slänga iväg ett meddelande så ska jag försöka svara så gott jag kan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Luxaxix: De flesta seriösa chippnings/flashnings- firmor lämnar nästan alltid garanti på sina chippningar, dvs: går ditt wii sönder inom en viss tidsperiod (i mitt fall, 3 år) så ersätter de det(om det är pga chippet dvs).

Wiikey är ett skitbra val om ditt Wii har serienummer LEH131xxxx eller lägre, jag använder det personligen. Aldrig upplevt problem.

Dock om du har LEH131xxxx eller högre så rekommenderar jag D2CKey, den är lite dyrare, men Wiikey fungerar inte på LEH131xxxx och uppåt. Det gör D2CKey.

Hoppas du fick svar på dina frågor, annars är det bara slänga iväg ett meddelande så ska jag försöka svara så gott jag kan. :)

Aha tack så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...