WiFiGamer Skrivet 3 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2008 Fundera på att köpa wii chip men vet inte vilken. Ni som har chip, vilken tycker är bäst eller som är bra? Är wiikey bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wendos Skrivet 3 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2008 En av min brorsas kompisar Chippa sitt Wii för 900 Kr och det funkade inte. >_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaramellKing Skrivet 3 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2008 Tycker inte man ska chippa wiit över huvudtaget.Är ju bara dåligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wendos Skrivet 3 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2008 Tuff: Håller med, det är en liten chansning för det fungerar ju inte alltid. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WiFiGamer Skrivet 3 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2008 (redigerat) Men jajaja! Det kan ju vara för dom löder fel eller kan det vara clonad.... tuff: det enda som är dåligt med chip är att den kan paja om man löder fel.. Redigerat 3 Februari 2008 av WiFiGamer Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaramellKing Skrivet 7 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2008 Men jajaja! Det kan ju vara för dom löder fel eller kan det vara clonad.... tuff: det enda som är dåligt med chip är att den kan paja om man löder fel.. Men det är väldigt liten chans att det funkar.Dessutom måste man typ vara teknikexpert för att det ska funka.En fräsch nybörjare kan ju inte precis chippa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nintendo95 Skrivet 8 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2008 som sakt det är bara dåligt att chippa ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
negR Skrivet 13 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2008 Men jajaja! Det kan ju vara för dom löder fel eller kan det vara clonad.... tuff: det enda som är dåligt med chip är att den kan paja om man löder fel.. Men det är väldigt liten chans att det funkar.Dessutom måste man typ vara teknikexpert för att det ska funka.En fräsch nybörjare kan ju inte precis chippa. Men lol, klart man skickar sitt wii till nån som kan chippa. Du tror väl inte på allvar folk försöker sig på det själva? >_> Annars rekommenderar jag WiiKey. Fast Ardon eller vad den heter som kommit nu verkar bra, men den funkar endast på dem nyare konsollerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaramellKing Skrivet 14 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2008 Men jajaja! Det kan ju vara för dom löder fel eller kan det vara clonad.... tuff: det enda som är dåligt med chip är att den kan paja om man löder fel.. Men det är väldigt liten chans att det funkar.Dessutom måste man typ vara teknikexpert för att det ska funka.En fräsch nybörjare kan ju inte precis chippa. Men lol, klart man skickar sitt wii till nån som kan chippa. Du tror väl inte på allvar folk försöker sig på det själva? >_> Annars rekommenderar jag WiiKey. Fast Ardon eller vad den heter som kommit nu verkar bra, men den funkar endast på dem nyare konsollerna. Såklart jag vet men jag har alltid undrat om dom chippar fel måste dom betala en ny? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 15 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2008 Om du försöker chippa ditt Wii och det går sönder får du ingen ersättning då Wii inte är till för att chippas. Dock undrar jag om det är lagligt. Och om man använder det till annat än att man kan spela brända spel på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kimen Skrivet 15 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2008 Luxaxix: De flesta seriösa chippnings/flashnings- firmor lämnar nästan alltid garanti på sina chippningar, dvs: går ditt wii sönder inom en viss tidsperiod (i mitt fall, 3 år) så ersätter de det(om det är pga chippet dvs). Wiikey är ett skitbra val om ditt Wii har serienummer LEH131xxxx eller lägre, jag använder det personligen. Aldrig upplevt problem. Dock om du har LEH131xxxx eller högre så rekommenderar jag D2CKey, den är lite dyrare, men Wiikey fungerar inte på LEH131xxxx och uppåt. Det gör D2CKey. Hoppas du fick svar på dina frågor, annars är det bara slänga iväg ett meddelande så ska jag försöka svara så gott jag kan. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaramellKing Skrivet 16 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2008 Luxaxix: De flesta seriösa chippnings/flashnings- firmor lämnar nästan alltid garanti på sina chippningar, dvs: går ditt wii sönder inom en viss tidsperiod (i mitt fall, 3 år) så ersätter de det(om det är pga chippet dvs). Wiikey är ett skitbra val om ditt Wii har serienummer LEH131xxxx eller lägre, jag använder det personligen. Aldrig upplevt problem. Dock om du har LEH131xxxx eller högre så rekommenderar jag D2CKey, den är lite dyrare, men Wiikey fungerar inte på LEH131xxxx och uppåt. Det gör D2CKey. Hoppas du fick svar på dina frågor, annars är det bara slänga iväg ett meddelande så ska jag försöka svara så gott jag kan. :) Aha tack så mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.