Hoppa till innehåll

Skoluppgift ''uppfinning''


fimpen

Rekommendera inlägg

På tisdag ska jag fortsätta på min uppgift som är att göra en uppfinning, uppgradera en eller helt enkelt bara skriva om någonting känt till v.8. Jag har f*n suttit och tänkt på vad jag ska göra i 2 veckor och inte kommit på någonting. Kan inte ni komma med några förslag ganska fort? För vi ska bygga den på tisdag om möjligt.

 

Det ska inte vara någonting som inte går att göra såkallade fantasier. Riktiga förslag som t.ex stör dig hemma elr nått.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst GunsNroses

asså kan de vara av trä? för tänkte irriterande när jag gillar att gunga så faller man bak då kan man göra ett par ben med gångjärn som fälls ut:P

 

vore j*vla coolt ska göra de på slöjden haha

du har set på The Simpsons!!! du har fått det från Homer! grr. gör en sko med rakter på eller en mobil med en penna i!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Apelsin

Visst har han tatt det från simpsons men det "overkliga" är att hur f*n ska den veta om man ramlar eller inte? (så benen kan fällas ut)

 

Iaf, om du inte hittar på något så kan du väl bara skriva om något känt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan ju inte få sämre betyg bara för att du inte kommer på något som inte redan finns.

 

Har en idé.

Det är ganska störande att godisskålar och annat är långt bort när man ligger i soffan och tittar på TV.

Man måste sträcka sig efter det.

 

Platta (A) fästs på bordet på något vis som inte skadar det.

Platta (C ) glider på pinnarna/rälsarna (B).

(D) Är ju då ett snöre (Ganska självklart).

Sen får du själv komma på hur man sjuter tillbaka plattan.

 

Onödig uppfinning som jag är 100% säker på att någon redan gjort.

Men bättre än inget...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst GunsNroses

Du kan ju inte få sämre betyg bara för att du inte kommer på något som inte redan finns.

 

Har en idé.

Det är ganska störande att godisskålar och annat är långt bort när man ligger i soffan och tittar på TV.

Man måste sträcka sig efter det.

 

Platta (A) fästs på bordet på något vis som inte skadar det.

Platta (C ) glider på pinnarna/rälsarna (B).

(D) Är ju då ett snöre (Ganska självklart).

Sen får du själv komma på hur man sjuter tillbaka plattan.

 

Onödig uppfinning som jag är 100% säker på att någon redan gjort.

Men bättre än inget...

vrf inte ha godiset i knät än på bordet?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan ju inte få sämre betyg bara för att du inte kommer på något som inte redan finns.

 

Har en idé.

Det är ganska störande att godisskålar och annat är långt bort när man ligger i soffan och tittar på TV.

Man måste sträcka sig efter det.

 

Platta (A) fästs på bordet på något vis som inte skadar det.

Platta (C ) glider på pinnarna/rälsarna (B).

(D) Är ju då ett snöre (Ganska självklart).

Sen får du själv komma på hur man sjuter tillbaka plattan.

 

Onödig uppfinning som jag är 100% säker på att någon redan gjort.

Men bättre än inget...

vrf inte ha godiset i knät än på bordet?

 

Eller hur. Någonting ännu bättre skulle vara en bricka som passar på benen och går att anpassa till de vanligaste sittställningarna så att du kan ha brickan i knät och godisskålen till exempel på brickan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst GunsNroses

Du kan ju inte få sämre betyg bara för att du inte kommer på något som inte redan finns.

 

Har en idé.

Det är ganska störande att godisskålar och annat är långt bort när man ligger i soffan och tittar på TV.

Man måste sträcka sig efter det.

 

Platta (A) fästs på bordet på något vis som inte skadar det.

Platta (C ) glider på pinnarna/rälsarna (B).

(D) Är ju då ett snöre (Ganska självklart).

Sen får du själv komma på hur man sjuter tillbaka plattan.

 

Onödig uppfinning som jag är 100% säker på att någon redan gjort.

Men bättre än inget...

vrf inte ha godiset i knät än på bordet?

 

Eller hur. Någonting ännu bättre skulle vara en bricka som passar på benen och går att anpassa till de vanligaste sittställningarna så att du kan ha brickan i knät och godisskålen till exempel på brickan.

 

eller liggande ställningarna
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

post-72410-1202239279_thumb.png

 

Hade en liknande uppgift en gång, här får du min idé xD Funkade perfekt. Numera finns det elektriska saxar dock, men denna är garanterad att imponera på lärarna.

Kan du förklara lite mer om din uppfinning? Fattade inte så mycket. Du hade en knapp som var kopplad till halva saxen och ett batteri som var kopplad till knappen. ??? Vad är batteriet kopplat till och vad gör batteriet? ???

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

post-72410-1202239279_thumb.png

 

Hade en liknande uppgift en gång, här får du min idé xD Funkade perfekt. Numera finns det elektriska saxar dock, men denna är garanterad att imponera på lärarna.

Kan du förklara lite mer om din uppfinning? Fattade inte så mycket. Du hade en knapp som var kopplad till halva saxen och ett batteri som var kopplad till knappen. ??? Vad är batteriet kopplat till och vad gör batteriet? ???

 

När du sa knapp tror jag du syftade på motorn :P Motorn som körs med batteriet och drar ståltråden fram och tillbaka så saxen fälls ut och in.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...