Gäst TheWho Skrivet 7 Februari 2008 Rapport Skrivet 7 Februari 2008 Hej! Jag undrar om det finns någon på detta forum som har erfarenheter av lägsta bud auktioner, om det fungerar och liknande. Hade nämnligen tänkt att försöka att införskaffa mig ett PS3. Citera
Gäst EDOBEM Skrivet 7 Februari 2008 Rapport Skrivet 7 Februari 2008 Kan någon förklara för mig hur dom går till osv.? Citera
Nafrali Skrivet 7 Februari 2008 Rapport Skrivet 7 Februari 2008 Enligt mig bör du INTE gå med i massa lägsta bud auktioner. Har ingen erfarenhet av dem, men en snubbe hackade www.bidme.se och när han va inloggad som admin kontot så såg han att h*n gjorde de lägsta buden strax innan auktionen avslutades och på så sätt vann. Antar att det händer på flera andra lägsta budet sidor. Citera
Soad_token Skrivet 8 Februari 2008 Rapport Skrivet 8 Februari 2008 (redigerat) Enligt mig bör du INTE gå med i massa lägsta bud auktioner. Har ingen erfarenhet av dem, men en snubbe hackade www.bidme.se och när han va inloggad som admin kontot så såg han att h*n gjorde de lägsta buden strax innan auktionen avslutades och på så sätt vann. Antar att det händer på flera andra lägsta budet sidor. Så vadå??, han fick ju fortfarande betala för grejerna (han som hackade sidan) de andra missade bara sin chans att köpa det. Det va ju inte som om de andra fick betala ändå. Det är bara den som "vinner" som betalar något. Budgivningen går till som så att den som bjuder lägst, utanatt någon anna bjuder på samma pris vinner, alltså om Person 1 bjuder 50 kr Person 2 bjuder 50 kr Person 3 bjuder 10 kr Person 4 bjuder 10 kr Person 5 bjuder 75 kr så vinner person 5, han va den enda som bjöd på ett "eget" pris. Jag tror det är ett ganska bra sätt att ha auktion på, men man måste ha gott om tid, för man kommer nog få bjuda ett par gånger inan man lyckas få in ett eget pris, som sedan också måste vara det lägsta. Om du har råd och vill ha det nu, föreslår jag att du bjuder på en klassiks auktion istället, då du vet om du "vinner" eller inte. Här har du en auktion på ett ps3 btw: http://www.billigabud.se/auctions.php?cid=3 Och här har du reglerna: http://www.billigabud.se/support.php Soad_token Redigerat 8 Februari 2008 av Soad_token Citera
Gäst TheWho Skrivet 8 Februari 2008 Rapport Skrivet 8 Februari 2008 Enligt mig bör du INTE gå med i massa lägsta bud auktioner. Har ingen erfarenhet av dem, men en snubbe hackade www.bidme.se och när han va inloggad som admin kontot så såg han att h*n gjorde de lägsta buden strax innan auktionen avslutades och på så sätt vann. Antar att det händer på flera andra lägsta budet sidor. Så vadå??, han fick ju fortfarande betala för grejerna (han som hackade sidan) de andra missade bara sin chans att köpa det. Det va ju inte som om de andra fick betala ändå. Det är bara den som "vinner" som betalar något. Varje bud kostar ~15kr så de förlorade något. Citera
Soad_token Skrivet 8 Februari 2008 Rapport Skrivet 8 Februari 2008 Varje bud kostar ~15kr så de förlorade något. Ja, på den här sidan...det finns flera som inte har en avgift. Nu vet jag inte hur det va på just bidme, men att man inte ska göra det för att en sida har blivit hacad?? Jg menar då ska man inte göra något online som har me pengar att göra, för till och med bankerna blir ju hackade. Soad_token Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.