Hoppa till innehåll

Vad Är Seeda Eller Seed Eller Vad Det Är ?


t00ncheat

Rekommendera inlägg

Gäst Justfiwi

Att seeda, dvs ladda upp är högst olagligt.

 

Nej, att seeda är inte alls olagligt! Det beror helt på om du seedar (delar ut) filer som är olagligtnedlaggade och upphovsrättskyddade. Så om du t.ex. laddar ned någons arbete (kanske i Word) så är det inte alls olagligt att seeda den. Men du får inte seeda t.ex. en ny film, som I am Legend eller liknande.

 

Seed är när man låter sitt torrentprogram (som azureus) ladda upp filer som du redan har laddat ned. Efter att du har laddat ned så hamnar det i en spalt som ligger nedanför nedladdningsspalten.

Sålänge du inte tar bort filen där ifrån så seedar du (som det heter)...

 

Jag har verkligen inte nu uppmuntrat till något olagligt. Men om jag hade sagt till honom att han skulle få ladda ned en film eller något, så hade det varit olagligt. Jag har bara berättat hur man har kunnat dela ut sina egen gjorda filmer eller dokument.

 

Lycka till!

 

qft

 

Och qft betyder? Om du har någon synpunkt på något olagligt jag uppmuntrat till, so let me know!

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...