viko550 Skrivet 16 Februari 2008 Rapport Skrivet 16 Februari 2008 Hur gör man en fråga när man gör message box? och hur ändrar man utsendet på den? Citera
Katt Skrivet 16 Februari 2008 Rapport Skrivet 16 Februari 2008 (redigerat) Jag föredrar kod till detta: switch (show_message_ext("Text", "Knapp1", "Knapp2", "Avsluta")) { case 1: { show_message("1"); break; } case 2: { show_message("2"); break; } case 3: { game_end(); break; } } Detta gör en msgbox med 3 knappar. if (show_message_ext("Text", "Knapp1", "", "Avsluta") == 1) { show_message("1"); } else { game_end(); } Detta gör en msg med två knappar. Sen går det att styla detta, sök på hjälpen efter "message", så kommer en massa sakar som du kan ändra. Redigerat 16 Februari 2008 av Katt Citera
viko550 Skrivet 16 Februari 2008 Författare Rapport Skrivet 16 Februari 2008 jag har valt om man trycker space när man står vi skylten så läser han men det funkar inte för att jag har fixat så han ska kunna läsa 3 skyltar och då har jag start for a block och end for a block så hur fixar jag de Citera
Katt Skrivet 17 Februari 2008 Rapport Skrivet 17 Februari 2008 Ingen aning... Du tror inte att du kan skicka gmkfilen? Citera
viko550 Skrivet 17 Februari 2008 Författare Rapport Skrivet 17 Februari 2008 asså det blir så här när man står på en skylt och trycker space så läser link den jag har gjort: check object, object skylt_1 crate message: wana buy this house? och sen scripten sen har jag gjort flera object som är skyltar fast utan scripten och på dom står det typ hello and welcome fast han kan bara läsa den första skylten inte dom andra Citera
Katt Skrivet 18 Februari 2008 Rapport Skrivet 18 Februari 2008 (redigerat) Okej, jag kör denna kod, när mellanslag trycks: objekt = collision_point(hej.x, hej.y, all, false, true); if (objekt = instance_find(object0, 0)) { show_message("häst"); } if (objekt = instance_find(object1, 0)) { show_message("glass"); } if (objekt = instance_find(object2, 0) { show_message("lol"); } Men om du har flera skyltar av samma object, funkar det inte. Redigerat 18 Februari 2008 av Katt Citera
viko550 Skrivet 18 Februari 2008 Författare Rapport Skrivet 18 Februari 2008 gjorde så här objekt = collision_point(hej.x, hej.y, all, false, true); if (objekt = instance_find(skylt_sale_1, 0)) { show_message("häst"); } if (objekt = instance_find(Skylt_fantasy_maze, 0) { show_message("glass"); } if (objekt = instance_find(skylt_trena_sp, 0) { show_message("lol"); } med de blev ___________________________________________ FATAL ERROR in action number 1 of Key Press Event for <Space> Key for object link: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 9: { at position 2: Symbol ) expected. Citera
Katt Skrivet 18 Februari 2008 Rapport Skrivet 18 Februari 2008 (redigerat) objekt = collision_point(hej.x, hej.y, all, false, true); if (objekt = instance_find(skylt_sale_1, 0)) { show_message("häst"); } if (objekt = instance_find(Skylt_fantasy_maze, 0)) { show_message("glass"); } if (objekt = instance_find(skylt_trena_sp, 0)) { show_message("lol"); } Du hadde lite udda parenteser, nu ska det nog funka. Redigerat 18 Februari 2008 av Katt Citera
viko550 Skrivet 20 Februari 2008 Författare Rapport Skrivet 20 Februari 2008 måste ha hjälp igen jag vill göra så att när man trycker på Yes så raderas obejct skylt_sale_1 if (show_message_ext("Buy?", "Yes", "", "No") == 1) { show_message("purchase"); } Citera
Kuzune Skrivet 20 Februari 2008 Rapport Skrivet 20 Februari 2008 Vars ligger koden du har skrivit? I objektet skylt_sale_1 eller i ett annat? Om koden är i skylten, skriv instance_destroy(); under show_message("purchase") Om koden är i ett annat objekt än skylten skriv istället with skylt_sale_1 instance_destroy(); Citera
viko550 Skrivet 20 Februari 2008 Författare Rapport Skrivet 20 Februari 2008 tack och en script till bara jag vill göra så att innan object skylt raderas så creatas obejct 132 på x.344 y.838 Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.