MaryJane Skrivet 18 Februari 2008 Rapport Skrivet 18 Februari 2008 varje gång jag startar min dator kommer det upp så här ( Chenking NVRAM Drive error Press F1 to resume) ja vet inte sur ja får borg det. men det hände för ett tag sedan när jag bytte nätagg. Men när ja trycker F1 kommer jag in på xp'n å kan vara på min dator och spela som vanligt. men det e störande varje gång ja startar den. Citera
TecWizard Skrivet 19 Februari 2008 Rapport Skrivet 19 Februari 2008 (redigerat) Det kan vara grafikkortets RAM. Pröva med att koppla bort grafikkortet och se ifall det fungerar. Redigerat 19 Februari 2008 av SilverKnight Citera
MaryJane Skrivet 20 Februari 2008 Författare Rapport Skrivet 20 Februari 2008 ska ja koppla bort grafikkotret? ja måste ha det inne för att kunna använda skärmen? Citera
epaaj Skrivet 20 Februari 2008 Rapport Skrivet 20 Februari 2008 På min gamla datorn betydde "checking nvram" att datorn gick igenom all RAM. Vad han gjorde vet jag inte men den slutade räkna när det nådde samma värde som mängden minne jag hade i RAM. Eftersom det är minne det gäller bör det inte stå Drive Error tycker jag. Citera
MaryJane Skrivet 21 Februari 2008 Författare Rapport Skrivet 21 Februari 2008 okej men ja fattar inte :s Citera
Mr.profs Skrivet 21 Februari 2008 Rapport Skrivet 21 Februari 2008 ska ja koppla bort grafikkotret? ja måste ha det inne för att kunna använda skärmen? Näpp, man kan starta skärmen men man kan ju inte spela eller nåt sånt. Det sitter ett integrerat i moderkortet. Citera
MaryJane Skrivet 7 Mars 2008 Författare Rapport Skrivet 7 Mars 2008 det går ju inte att fixa OMOMFOMFOMFOPSNIUBFSIUVBFSIUBF Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.