Gäst Keylogger Skrivet 22 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2008 Har en bärbar som det är fel på. bifogade felkod acer aspire 1703sc_2.6 hjälp med tyda felkoden skärmen förblir svart men fläktarna startar VR_00002.wav Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 22 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2008 Det bör stå i manualen till ditt moderkort eller dator vad signalerna betyder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kosmoo Skrivet 22 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2008 Det är din dator som har segat upp sig. Själv gjorde min det för några dagar sedan men sen installerade jag av några tunga grejor. Gör så här: Start -> Kontrollpanelen -> Lägg till eller ta bort program -> Sen är du framme. Sen installerar du av grejer som ej används eller så. MVH//Kosmoo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keylogger Skrivet 23 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2008 Det bör stå i manualen till ditt moderkort eller dator vad signalerna betyder. har ingen, fick datorn gratis Det är din dator som har segat upp sig.Själv gjorde min det för några dagar sedan men sen installerade jag av några tunga grejor. Gör så här: Start -> Kontrollpanelen -> Lägg till eller ta bort program -> Sen är du framme. Sen installerar du av grejer som ej används eller så. MVH//Kosmoo lol? skämtar du med mig eller förstår du inte vad jag menar? Jag kommer ju inte ens fram så att xp startar den fastnar ju i POST antagligen lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 23 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2008 Har du fått med en skiva med Windows XP? Då kan du i sådana fall omformatera hårddisken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keylogger Skrivet 23 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2008 Har du fått med en skiva med Windows XP? Då kan du i sådana fall omformatera hårddisken.nej det har jag inte fått och nej jak hade inte kunnat omformatera hårdsiken om det är hårdvaru fel Finns det nån som kan lite om datorer här överhuvudtaget typ epaaj Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 23 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2008 (redigerat) Felet med de flesta bärbara datorer är att ofta baserar sig skärmen en del på RAM-minnet. D.v.s sitter inte RAM-minnet i ordentligt eller är sönder så kan det hända att skärmen är och förblir svart tills felet åtgärdas. Mitt tips till dig är att kolla så minnet sitter i ordentligt, kanske plocka ur det och stoppa i igen. Redigerat 23 Februari 2008 av Boffaroffe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 24 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2008 Jag kan tyvärr inte hitta något om detta fel i user guiden för Acer Aspire 1700 på http://www.acerpanam.com/synapse/forms/por...s=&areaid=2 Det jobbiga med laptops är att de inte är lika lätta att öppna upp och pilla i som stationära. Vissa komponenter brukar dock vara enklare att komma åt än andra. Se om du kan göra som Boffaroffe säger och se om minnena sitter rätt. Eftersom det piper bör det ju vara något hårdvarufel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 24 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2008 (redigerat) Jag kan tyvärr inte hitta något om detta fel i user guiden för Acer Aspire 1700 på http://www.acerpanam.com/synapse/forms/por...s=&areaid=2 Det jobbiga med laptops är att de inte är lika lätta att öppna upp och pilla i som stationära. Vissa komponenter brukar dock vara enklare att komma åt än andra. Se om du kan göra som Boffaroffe säger och se om minnena sitter rätt. Eftersom det piper bör det ju vara något hårdvarufel. Det brukar finnas en lucka på de flesta nya bärbara under datorn som är till för minnerna :>Har suttit och monterat sådana minnen på 2000 bärbara de senaste 4 veckorna. Redigerat 24 Februari 2008 av Boffaroffe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keylogger Skrivet 25 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2008 hehe öppnade den för första gången idag xD det var varken minne eller hårdisk i nån ide om vad man ska handla för minne? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 25 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2008 Kolla manualen epaaj länkade till. Annars får du försöka googla på datorns namn eller så, brukar inte vara så svårt att ta reda på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.