Hoppa till innehåll

Fel På Bärbar


Gäst Keylogger

Rekommendera inlägg

Det är din dator som har segat upp sig.

Själv gjorde min det för några dagar sedan

men sen installerade jag av några tunga grejor.

 

Gör så här:

 

Start -> Kontrollpanelen -> Lägg till eller ta bort program -> Sen är du framme.

 

Sen installerar du av grejer som ej används eller så.

 

MVH//Kosmoo

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Keylogger

Det bör stå i manualen till ditt moderkort eller dator vad signalerna betyder.

har ingen, fick datorn gratis

 

 

Det är din dator som har segat upp sig.

Själv gjorde min det för några dagar sedan

men sen installerade jag av några tunga grejor.

 

Gör så här:

 

Start -> Kontrollpanelen -> Lägg till eller ta bort program -> Sen är du framme.

 

Sen installerar du av grejer som ej används eller så.

 

MVH//Kosmoo

lol? skämtar du med mig eller förstår du inte vad jag menar? Jag kommer ju inte ens fram så att xp startar den fastnar ju i POST antagligen lol
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Keylogger

Har du fått med en skiva med Windows XP? Då kan du i sådana fall omformatera hårddisken.

nej det har jag inte fått och nej jak hade inte kunnat omformatera hårdsiken om det är hårdvaru fel

 

Finns det nån som kan lite om datorer här överhuvudtaget typ epaaj

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Felet med de flesta bärbara datorer är att ofta baserar sig skärmen en del på RAM-minnet.

D.v.s sitter inte RAM-minnet i ordentligt eller är sönder så kan det hända att skärmen är och förblir svart tills felet åtgärdas.

Mitt tips till dig är att kolla så minnet sitter i ordentligt, kanske plocka ur det och stoppa i igen.

Redigerat av Boffaroffe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan tyvärr inte hitta något om detta fel i user guiden för Acer Aspire 1700 på http://www.acerpanam.com/synapse/forms/por...s=&areaid=2

 

Det jobbiga med laptops är att de inte är lika lätta att öppna upp och pilla i som stationära. Vissa komponenter brukar dock vara enklare att komma åt än andra. Se om du kan göra som Boffaroffe säger och se om minnena sitter rätt. Eftersom det piper bör det ju vara något hårdvarufel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan tyvärr inte hitta något om detta fel i user guiden för Acer Aspire 1700 på http://www.acerpanam.com/synapse/forms/por...s=&areaid=2

 

Det jobbiga med laptops är att de inte är lika lätta att öppna upp och pilla i som stationära. Vissa komponenter brukar dock vara enklare att komma åt än andra. Se om du kan göra som Boffaroffe säger och se om minnena sitter rätt. Eftersom det piper bör det ju vara något hårdvarufel.

Det brukar finnas en lucka på de flesta nya bärbara under datorn som är till för minnerna :>

Har suttit och monterat sådana minnen på 2000 bärbara de senaste 4 veckorna.

Redigerat av Boffaroffe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...