Gäst lordifan Skrivet 26 Februari 2008 Rapport Skrivet 26 Februari 2008 (redigerat) Jag tänkte göra en liten guide om hur man gör en cs film, eftersom det är inte alla som vet.. Först så måste du ha ett inspelnings program (jag rekommenderar Fraps, du laddar ner det på www.Fraps.com). Du kan välja mellan att spela in med Fraps när du spelar cs(rekommenderar jag inte, eftersom det laggar) eller så kan du spela in på cs först. När du ska spela in på cs så skriver du record XXX i consolen (du kan skriva vad du vill efter record, men kom ihåg det) sen så skriver du playdemo XXX, och då är det dags för Fraps (du måste ha fraps uppe) tryck på den inspelnings knappen du har valt på Fraps(Fraps kan bara spela in 1 minut åt gången) och börja spela in. Detta du spelar in på cs sparas i Csstrike(gör det iallafall för mig) men du kan ta bort klippen när du har spelat in med fraps eftersom det sparas där du har fyllt i? Nu så har dina klipp sparats i mappen du har valt att spara dem i. Nu behöver du ett film program jag rekommenderar Windows movie maker (som ska finnas till dem flesta datorerna). Nu lägger du in dina klipp där och nån passande låt och lite effekter.. Lägg nu ut den på Youtube eller nåt liknande. Redigerat 27 Februari 2008 av lordifan
KaramellKing Skrivet 27 Februari 2008 Rapport Skrivet 27 Februari 2008 ärligt så fattade inte jag så mycket av det där.
Ceto Skrivet 27 Februari 2008 Rapport Skrivet 27 Februari 2008 Jag med.Asså om man gör record xxx då filmar den men hur ska man kunna spara den och hitta den
Gäst lordifan Skrivet 27 Februari 2008 Rapport Skrivet 27 Februari 2008 (redigerat) Jag med.Asså om man gör record xxx då filmar den men hur ska man kunna spara den och hitta den Nej men när du har spelat in så sparas mappen nånstans i cs(det är olika) men bara du kommer ihåg vad det står så skriver du bara playdemo XXX så spelas den upp? Redigerat 27 Februari 2008 av lordifan
CheatingB33 Skrivet 28 Februari 2008 Rapport Skrivet 28 Februari 2008 alla er som inte förstog: först spela in med cs recorder genom att skriva record (film namnet du vill ha) i konsolen sen när du är klar skriver du stop i konsolen .. Nu kommer delen när du vill spela in det med fraps. ha fraps igång och skriv playdemo (namnet du valde) i konsolen och va snabb direkt efter att trycka F9 så fraps kan börja spela in ;) EASY GUIDE BY CHEATINGB33
Ceto Skrivet 28 Februari 2008 Rapport Skrivet 28 Februari 2008 Ja....Men måste man ha fraps funkar det inte utan den saken.
HUHEUEHEUEHUH Skrivet 1 Mars 2008 Rapport Skrivet 1 Mars 2008 Ja....Men måste man ha fraps funkar det inte utan den saken.Hm, jo det går väll att ha, eller man behöver inte ha fraps, man kan ha nått annat program. Men om du använder fraps så blir filmen mycket bättre, alltså den laggar inte så mycket.
Gäst bilking Skrivet 8 Mars 2008 Rapport Skrivet 8 Mars 2008 (redigerat) Bra guide! Klistret kanske skulle passa bra? Redigerat 8 Mars 2008 av bilking
antebajen Skrivet 17 Februari 2009 Rapport Skrivet 17 Februari 2009 Mkt nice guide.. jag har inte provat.. men när man ser guiden ser man att det kmr att funka perfect ;) :P
CeZ Skrivet 19 Februari 2009 Rapport Skrivet 19 Februari 2009 Eller så spelar man inte samtidigt som man spelar.
Rekommendera inlägg