Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Tjena, har proggat lite själv men har inte gjort det på länge så man kommer inte ihåg särskillt mycket av det.

Så min fråga är följande:

Finns det något avancerat site byggar program som får kosta hur mycket som helst och som man kan göra "medlemsfunktioner" o.s.v. med?

Tack på förhand!

Skrivet

jo, men om du läser mitt inlägg så kanske du förstår att det inte är det jag är ute efter. Jag har kunnat HTML rätt bra faktiskt men då jag skulle lära mig PHP och var tvungen att lära mig andra serverbaserade språk också så blev det liksom för mycket så jag la av :P.

Men det vore ju roligt om man började om igen men det skulle vara så trögt nu då man har glömt så mycket. Så det är därför jag sökte ett "fusk program" som man inte behöver koda i(skrev dock inte att det skulle vara ett sådant program när jag gjorde tråden).

Skrivet

Nej det tror jag inte, för att fixa sånt får du antingen tanka färdiga scripts eller så får du koda dem själv. Notepad++ är väl det enda extra programmet du kan tänkas behöva, och inte ens det egentligen, som katt säger, random PHP server och anteckningar funkar utmärkt för mig. Och HTML är ett så pass smalt språk att du borde lära dig mer för att komplettera, egentligen vore det bra om du kunde HTML, CSS, PHP, MySQL, JavaScript för att göra nåt ordentligt. Vill du få till sånna saker så tar det tid, annars kan du tanka färdiga grejor på www.hotscripts.com men kan vara bra med baskunskaper inom programmering för det, så programmering inom vilket språk som helst nästan vore bra( c++, c, c#, JS, Java, pascal osv osv osv.)

Skrivet

PHP är väldigt likt C++, så det bör inte vara något problem däremellan, bara du kan html och php kan du ju fixa funktioner, sen får du väl lära dig CSS för att göra sidorna toksnygga ;D

Skrivet

mm, men det var just det där med att lära in all HTML igen som jag tycker är så besvärligt... För det är så ivinnerligt tråkigt att sitta och göra en massa html koder. Men jaja, jag får väll ta mig i kragen och lära in allt jag har kunnat igen.

Skrivet

Det finns ju nästan oändligt med färdiga scripts (communities osv) ute på nätet. Det är bara att ta en gratisgrej och sätta igång. Det lär nog ta rätt länge om du tänker skapa en egen community.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...