Hoppa till innehåll

Nån Som Tjänat På Jultidningar?

Orcdodarn

Rekommendera inlägg

Har aldrig provat, och jag orkar inte, eftersom jag bor i en förort -.-

Finns ju säkert inga som köper sånt här :P

Mest svennar som gör det.(Jag är ju halv svenne så no offence.)

Är det så j*vla farligt att säga SVENSKAR?

Jag skrev ju det i första inlägget :P

Men med svenne menar jag att man typ beter sig som en typisk svenne t.ex en 13 åring som kommer från typ irak eller nåt annat utland brukar oftast göra mer saker svennar inte skulle göra, typ gå någonstans utan att fråga sina föräldrar eller sånt där,om ni fattar vad jag menar.(Alltså har de inte så mycket respekt för sina föräldrar antar jag)

Nej jag förstår inte verkligen inte vad du menar. Att man är en svenne om man inte har respekt för sina föräldrar och man är svensk om man har?

Det är annorlunda.

Välkommen in i blattevärlden.

Svensk = utbildad man/kvinna med bra jobb.

Svenne = p13-16 med inga bra betyg och är full 24/7

No offence om ni tror att jag vill er dåligt.

Detta är hur VI i VÅR skola ser på dom orden.

BTT: Har sålt men fick inte ett öre.

Fick en tidning som tröstpris, f*n va jag kände mig nere då.

GL&HF

Redigerat av garkan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 35
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Har aldrig provat, och jag orkar inte, eftersom jag bor i en förort -.-

Finns ju säkert inga som köper sånt här :P

Mest svennar som gör det.(Jag är ju halv svenne så no offence.)

Är det så j*vla farligt att säga SVENSKAR?

Jag skrev ju det i första inlägget :P

Men med svenne menar jag att man typ beter sig som en typisk svenne t.ex en 13 åring som kommer från typ irak eller nåt annat utland brukar oftast göra mer saker svennar inte skulle göra, typ gå någonstans utan att fråga sina föräldrar eller sånt där,om ni fattar vad jag menar.(Alltså har de inte så mycket respekt för sina föräldrar antar jag)

Nej jag förstår inte verkligen inte vad du menar. Att man är en svenne om man inte har respekt för sina föräldrar och man är svensk om man har?

ungefär så är det ju? invandrare visar ingen respekt. det gör vi svenskar ( dem flesta iaf )
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag känner mig kränkt. Om du ska framföra sådana åsikter kan du please använda ord såsom majoritet, mellanöstern etc.

Så du menar att jag som är en EU-invandrare från ett I-land beter mig som vilken arab som helst?

Redigerat av Fality
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag känner mig kränkt. Om du ska framföra sådana åsikter kan du please använda ord såsom majoritet, mellanöstern etc.

Så du menar att jag som är en EU-invandrare från ett I-land beter mig som vilken arab som helst?

Först vill jag bara säga att jag inte har något emot invandrare, eftersom min pappa kommer från Sydamerika och flyttade hit när han var 20 utan att kunna någon svenska alls.

Och det jag menade förut var att det är så jag upplever det i förorterna; att åtminstone mer än 70% av invandrarna här brukar vara bråkiga.

Det finns ju de som tycker det är coolt med blattar också, t.ex svennar som börjar prata som blattar typ:"Abo ja hämtar mina kusiner o vi kommer cutta dig" etc.

Och jag kan inte säga att du är som vilken arab som helst för jag känner inte dig.

Redigerat av Mugaga
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Först vill jag bara säga att jag inte har något emot invandrare, eftersom min pappa kommer från Sydamerika och flyttade hit när han var 20 utan att kunna någon svenska alls.

Och det jag menade förut var att det är så jag upplever det i förorterna; att åtminstone mer än 70% av invandrarna här brukar vara bråkiga.

Det finns ju de som tycker det är coolt med blattar också, t.ex svennar som börjar prata som blattar typ:"Abo ja hämtar mina kusiner o vi kommer cutta dig" etc.

Och jag kan inte säga att du är som vilken arab som helst för jag känner inte dig.

Jag HATAR verkligen folket som snackar sådär, vare sig svenskar eller invandrare.

t.ex "Yao mannen, abo hit, abo dit" asså det låter som dom har nått som fastnat i halsen.

Det är en av dom saker jag stör mig på i livet.

Det, och p11 som delar ut tidningar och inte kan snacka >_>.

En kille kom, han såg snäll ut och såg helt normal ut.

Han knackar på, jag öppnar och gissa vad han säger..

Han säger: Du, ska du köpa tidningar från mig, eller inte.

Asså han var helt allvarlig.

Jag sa nej och stängde dörren..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

70% av alla invandrare från en förort är inte bråkiga. Problemet är att de "smarta" invandrarna drar därifrån - t.ex. söker in på ett gymnasium inne i stan. Dessa invandrare hänger inte heller lika mycket på gårdarna. Det är de "dumma" invandrarna som blir kvar på gården och syns mer vilket kan få en att lätt tro att alla därifrån beter sig likadant.

Dra inte alla över en kam.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

70% av alla invandrare från en förort är inte bråkiga. Problemet är att de "smarta" invandrarna drar därifrån - t.ex. söker in på ett gymnasium inne i stan. Dessa invandrare hänger inte heller lika mycket på gårdarna. Det är de "dumma" invandrarna som blir kvar på gården och syns mer vilket kan få en att lätt tro att alla därifrån beter sig likadant.

Dra inte alla över en kam.

Jag håller med 100%
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 1 år senare...
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...