Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

hej, jag har precis köpt en ny tv (32 lcd) med hdmi men nu undrar jag om det blir mycket bätre bild med hdmi för jag tänkte att köpa en ny DvD-spelare med hdmi om det blir mycket bätre bild, fast dom kablarna e ganska dyra.

Skrivet

hej, jag har precis köpt en ny tv (32 lcd) med hdmi men nu undrar jag om det blir mycket bätre bild med hdmi för jag tänkte att köpa en ny DvD-spelare med hdmi om det blir mycket bätre bild, fast dom kablarna e ganska dyra.

Japp HDMI kablarna är dyra , men ger 10x bättre bild än vanlig TV.

Jag har hdmi till x360 o det är skit grymt.

Gäst Justfiwi
Skrivet

Bilden blir inte 10 gånger bättre som han ovanför mig säger. Men ja bilder blir mycket skarpare och vackrare, tillfredställande för ögat.

Det är värt att lägga ned 400 spänn på en sådan där kabel, bara så att du vet :)

Gäst Justfiwi
Skrivet

ok, för jag tycker det e bra bild förutom när folk rör sig mycket men blir det bätre bild då eller?

Japp, med HDMI kabel så blir allt mycket mycket bättre. Kanske inte direkt 10 x bättre som nån sa, men åtminstone någon gång. Och det är inte så dyrt för så bra bild.

Mycket dyrare om du kanske skaffar en HD-DVD spelare eller BLU-ray spelare, då kommer du upp i rätt så höga belopp. Billigaste BLU-ray spelare är väll om jag inte tar fel Playstation 3?

Skrivet

ok, för jag tycker det e bra bild förutom när folk rör sig mycket men blir det bätre bild då eller?

Japp, med HDMI kabel så blir allt mycket mycket bättre. Kanske inte direkt 10 x bättre som nån sa, men åtminstone någon gång. Och det är inte så dyrt för så bra bild.

Mycket dyrare om du kanske skaffar en HD-DVD spelare eller BLU-ray spelare, då kommer du upp i rätt så höga belopp. Billigaste BLU-ray spelare är väll om jag inte tar fel Playstation 3?

hahah skulle aldrig köpa en ps3 för 4000-5000 när 360 finns för 3000 och sen köper man bara till en Hd-DVD spelar för 600-700, det blir mycket billigare och man får en bätre konsoll.

Annars kan man ju bara köpa en blue ray och Hd-DVd spelar för ca 2000-3000

Skrivet

underwar> HD DVD är dött, Blueray är det bättre formatet, sen har faktiskt Xbox360 snålat med pengar och har inte senaste HDMI standarden, och får tom. sämre överföring för att de har äldre versioner av HDMI än ps3 har.

Gäst Justfiwi
Skrivet

underwar> HD DVD är dött, Blueray är det bättre formatet, sen har faktiskt Xbox360 snålat med pengar och har inte senaste HDMI standarden, och får tom. sämre överföring för att de har äldre versioner av HDMI än ps3 har.

Jaja, det här är inget form för diskution om man ska ha ps3 och xbox 360.

Skrivet

Nej, det är inte det jag vill ha fram heller, bara säger att HD DVD numer är nedlagt eftersom alla större bolag gick över till Blue ray, så att köpa en HD DVD vore bara ren idioti, och sen att Xbox inte har senaste HDMI versionen gör det till en ytterst medelmåttig HD DVD spelare ändå. Så köper man en konsoll för att se på film (=man är dum) så bör man köpa ett ps3 ;)

Tänkte mer på att underwar tyckte man var dum om man köpte ett ps3 för att se blueray när man kan köpa en HD DVD till xbox360, eftersom en HD dvd spelare för ca 1000kr presterar lika bra som ett xbox360 i filmväg så är det ju ingen mening med Xbox360 för det. och Playstation3 är faktiskt en bra Blueray spelare, eftersom den har processorkraft att snabbt köra det javabaserade interfacet, sen har ps3 också bra kvalitet på bildöverföring osv.

Skrivet (redigerat)

men det står att man kan spela blue-ray på den med och den kostar ca 600 med frakt.

Men jag hatar kontrollen till ps3 den e så j*vla äcklig den på 360 e mycket mycket bätre så det e därför jag föredrar 360, men hade kontrollerna varit samma så skulle jag ta ps3

Redigerat av underwar

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...