Hoppa till innehåll

Virus...


Link1

Rekommendera inlägg

Tja jag har en j*vla massa virus någon som vet hur jag tar bort dom? gratis och inte behöver ominstalera windows programet ?

Det första du ska göra är att skanna datorn. I de flesta fall så tar ditt antivirusprogram bort virusen åt dig.

Ifall du inte får bort en virus efter det att du skannat datorn, försök då att googla på virusets namn. Sedan angående formatering så är det väldigt sällsynt, i de flesta fall så borde man få bort de flesta virus utan att formatera om datorn.

 

AVG Free och Ad-Aware är två bra gratisprogram som letar efter skadligheter på din dator.

Redigerat av Hitsugaya
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Tja jag har en j*vla massa virus någon som vet hur jag tar bort dom? gratis och inte behöver ominstalera windows programet ?

Skaffa AVG Free edition, det är som du hör på namnet ett gratis Antivirus-program. Det använder jag på alla mina datorer, och det fungerar bra. Det drar dessutom inte så mycket av datorn. Hade McAfee förut, som drog fett mycket.

Du kan skaffa AVG Free här!

 

För att ta bort dina spyware/adaware och annat skit som ligger på datorn så kan du skaffa antingen Spybot S&D som du kan skaffa här eller så skaffar du Lavasoft Ad-Aware som du kan skaffa här!

 

Alla dom här programen är bra, och kan hålla onda program borta från din dator. Men om du inte har en brandvägg, så är det jättesvårt att hålla datorn ren från virus. Skaffa därför den här brandväggen.

 

Allt är såklart gratis, at your service!

 

Use it well young padawan!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

YESS TACK :D nu slipper jag säga till min mor att jag har vart på dom Otilåtna sidorna. TACK Respekt <3 :D

No problem alltså. Skaffa även CCleaner som är bra, det röjer upp lite i registret och tar bort alla möjliga cookies och filer som du verkligen inte visste fanns, skaffa det här!

Redigerat av Justfiwi
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...