Hoppa till innehåll

Cs Hjälp!


Ceto
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har startat en egen server och jag hittar den inte på steam asså alla servrar startar med 80 nåt t.ex 87.125.41.4:27015 men min server startar alltid med 192.168.1.4:27015 och har kollat i routern lan är 192.168.1.1 det är nåt konstigt har en annan dator på den funkar ip adressen som normalt men jag sitter på den här datan då och då när jag inte kan sitta på den andra datorn.Snälla kan nån hjälpa mig det är väldigt irriterande med det här...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

men... har du tagit bort SV_LAN 1 ?????? Du måste ha det på SV_LAN 0 om du ska köra på INTERNET! annars hamnar bara servern på lan... jag tror inte det gör ngn skillnad om du tex har 192.xxx.xx.xx eller om du har 81.xxx.xx.xx

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men... har du tagit bort SV_LAN 1 ?????? Du måste ha det på SV_LAN 0 om du ska köra på INTERNET! annars hamnar bara servern på lan... jag tror inte det gör ngn skillnad om du tex har 192.xxx.xx.xx eller om du har 81.xxx.xx.xx

Servern står alltid på Internet om han inte har ändrat. Och dom 2 olika IP adresserna är stor skillnad på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men... har du tagit bort SV_LAN 1 ?????? Du måste ha det på SV_LAN 0 om du ska köra på INTERNET! annars hamnar bara servern på lan... jag tror inte det gör ngn skillnad om du tex har 192.xxx.xx.xx eller om du har 81.xxx.xx.xx

Servern står alltid på Internet om han inte har ändrat. Och dom 2 olika IP adresserna är stor skillnad på.

 

beror väll på om han kör listen eller dedicated. Dedicated ändras inte... men med listen måste man skriva in sv_lan 0
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...