Hoppa till innehåll

För Er Som Undrar


Drulli
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej, jag har set att det är väldigt många som undrar om deras datorer klarar crysis. gå bara in på Crysis hemsida och tryck på knappen can you run it?

Jäkligt dålig sida. Tar bara hänsyn till vissa onödiga saker som grafikkortets RAM-minne. Crytek sade att ett 8800GTS 640MB var rekommenderat för Crysis, sen kom 8800GT 512MB ut, som är bättre än det som Crytek rekommenderade. Därför rekommenderar den sidan folk med 8800GT att uppgradera till det sämre 8800GTS 640MB. (!) Korkat.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

den säger till mig att jag har för dålig CPU Speed man ska ha och att jag har 1.87 som stämmer. Men jag kan ändå spela det lika bra som en annan dator

 

På Crysis fördralet står det:

 

för windos XP: man ska ha: OS, Processor: 28GHz eller snabbare, Minne: 1.0 GB RAM, hårddisk: 12GB, DVD-läsare: 8x hastighet, Grafikkort: 256 MB, ljud kort: kompatibelt med DirectX 9.0c, DirectX: version 9.0c, Nätverk TCP/IP styrt, Online Multiplayer: 512 Hbps eller snabbare

 

 

för Vista: man ska ha: OS, Processor: 3.2GHz eller snabbare, Minne: 1.5 GB RAM. sedan är resten samma som på XP.

Redigerat av Drulli
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, Drulli, om det verkligen är sant att man ska ha en processor med en klockhastighet på 28GHz så skulle inte många datorer klara det, gör om gör rätt.

 

Annars så är väl detta en helt onödig tråd som dessutom länkar till EAs hemsida vilket inte borde vara tillåtet med aja. Min dator klarar inte Crysis bra i alla fall =/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst 48893

Hej, jag har set att det är väldigt många som undrar om deras datorer klarar crysis. gå bara in på Crysis hemsida och tryck på knappen can you run it?

Jäkligt dålig sida. Tar bara hänsyn till vissa onödiga saker som grafikkortets RAM-minne. Crytek sade att ett 8800GTS 640MB var rekommenderat för Crysis, sen kom 8800GT 512MB ut, som är bättre än det som Crytek rekommenderade. Därför rekommenderar den sidan folk med 8800GT att uppgradera till det sämre 8800GTS 640MB. (!) Korkat.

 

uhm, gts e ju bättre...

dessutom rekommenderar inte den där sidan något. provade du den ens?

Redigerat av 48893
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, jag har set att det är väldigt många som undrar om deras datorer klarar crysis. gå bara in på Crysis hemsida och tryck på knappen can you run it?

Jäkligt dålig sida. Tar bara hänsyn till vissa onödiga saker som grafikkortets RAM-minne. Crytek sade att ett 8800GTS 640MB var rekommenderat för Crysis, sen kom 8800GT 512MB ut, som är bättre än det som Crytek rekommenderade. Därför rekommenderar den sidan folk med 8800GT att uppgradera till det sämre 8800GTS 640MB. (!) Korkat.

 

uhm, gts e ju bättre...

dessutom rekommenderar inte den där sidan något. provade du den ens?

 

Nej, gamla 8800GTS är sämre än 8800GT. Det är nya 8800GTS 512MB som är bättre än 8800GTS, men det kan vara krångligt om man inte är insatt. Jo, det är nog du som inte provade. "We Recommend", finns med klart och tydligt. Testa nästa gång innan du kommer med dumma påståenden?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst 48893

Hej, jag har set att det är väldigt många som undrar om deras datorer klarar crysis. gå bara in på Crysis hemsida och tryck på knappen can you run it?

Jäkligt dålig sida. Tar bara hänsyn till vissa onödiga saker som grafikkortets RAM-minne. Crytek sade att ett 8800GTS 640MB var rekommenderat för Crysis, sen kom 8800GT 512MB ut, som är bättre än det som Crytek rekommenderade. Därför rekommenderar den sidan folk med 8800GT att uppgradera till det sämre 8800GTS 640MB. (!) Korkat.

uhm, gts e ju bättre...

dessutom rekommenderar inte den där sidan något. provade du den ens?

 

Nej, gamla 8800GTS är sämre än 8800GT. Det är nya 8800GTS 512MB som är bättre än 8800GTS, men det kan vara krångligt om man inte är insatt. Jo, det är nog du som inte provade. "We Recommend", finns med klart och tydligt. Testa nästa gång innan du kommer med dumma påståenden?

 

Okej, antingen så står det inte, eller så e jag blind (och firefox också, provade med ctrl+f), eller så rekommenderar den inte nåt till mig (jag har 8600 GT).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, jag har set att det är väldigt många som undrar om deras datorer klarar crysis. gå bara in på Crysis hemsida och tryck på knappen can you run it?

Jäkligt dålig sida. Tar bara hänsyn till vissa onödiga saker som grafikkortets RAM-minne. Crytek sade att ett 8800GTS 640MB var rekommenderat för Crysis, sen kom 8800GT 512MB ut, som är bättre än det som Crytek rekommenderade. Därför rekommenderar den sidan folk med 8800GT att uppgradera till det sämre 8800GTS 640MB. (!) Korkat.

uhm, gts e ju bättre...

dessutom rekommenderar inte den där sidan något. provade du den ens?

Nej, gamla 8800GTS är sämre än 8800GT. Det är nya 8800GTS 512MB som är bättre än 8800GTS, men det kan vara krångligt om man inte är insatt. Jo, det är nog du som inte provade. "We Recommend", finns med klart och tydligt. Testa nästa gång innan du kommer med dumma påståenden?

 

Okej, antingen så står det inte, eller så e jag blind (och firefox också, provade med ctrl+f), eller så rekommenderar den inte nåt till mig (jag har 8600 GT).

 

Det ska egentligen komma upp en flik med rekommenderat också, det är där som de rekommenderar 8800GTS 640MB istället för 8800GT. Gå in på systemrequirementslab.com.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...