Hoppa till innehåll

På En Skala Från Ett Till Tio Hur Mycket Längtar Ni Till Gtaiv

Rambo63

Rekommendera inlägg

• Svar 61
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Som om, alla ålderårsgränser måste man hålla, Det är samma sak som att gå i på en krog där det är 18 årsgräns. När jag gick in på doms hemsida så skulle man skriva in hur gammal man var. jag skrev in att jag va 11 år och nu står det att jag inte har tillstånd att gå in där fören jag är 18 år.

Ahahahahahha. Varför uttalar du dig i frågor där du egentligen inte har en aning om någonting?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som om, alla ålderårsgränser måste man hålla, Det är samma sak som att gå i på en krog där det är 18 årsgräns. När jag gick in på doms hemsida så skulle man skriva in hur gammal man var. jag skrev in att jag va 11 år och nu står det att jag inte har tillstånd att gå in där fören jag är 18 år.

Det finns inga åldersgränser på spel, däremot rekommendationer så att föräldrarna ska se om det är våldsamt, Sexellt innehåll eller liknadnde. Det är inte olagligt för minderåriga att köpa spel med högre åldersrekommendation än man själv har, vilket du verkar tro.

Sant...

T.ex. Som när jag skulle köpa Half Life episode 2 på games (16 år gräns), dom fråga "Har du spelat Half life 2 orginal?"

Ja svarade jag. Dom fråga "Får du spela detta spel för dina föräldrar?" Ja svara jag. Sedan fick jag köpa det..

Även fast jag var 14 då det inträffade..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Simpiz

1: Alla som har skrivit ettn inlägg här är mindre en 18 år och jag tror jag vet varför. Ni är för små för att gå in på doms hemsida, så därför utnyttjar ni fuska.se för att kommmenterra med mera.

2. När jag var 9 år och skulle köpa ett +12 spel på Game så fick jag det inte stå emot det va!

3. Ni kan väl gå och köpa ett +18 spel [GTA) om ni vill. Man måste vara vuxen men strunt i det. Det är ju bara ett +18 spel som bara vuxna får spela men strunt i det, vem bryr sig om ålderårsgränser. Såklart att 6 åringar får köpa GTA fast dom inte är vuxna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ha, ingen verkar kunna stå emot mig. Jag har nog övertalat er att inte köpa spelet.

Är du dum eller?

Tror du det är olagligt att spela ett 18+ spel fast du är t.ex. 15 år ? du har isåfall fel.

18+ är en rekommendation för åldern du bör vara i.

Ärligt nu, är du 11 år? Säg mig då, har du aldrig sätt en film eller spelat ett spel som har 15 års gräns ??

Och BTW: Haze är för 18+ . Kommer du inte spela det för de eller ?

PS: Jag kommer in på GTA IV:s hemsida.. Fast jag diskuterar GTA IV på fuska för GTA IV har inget forum..

Redigerat av Pavilion
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1: Alla som har skrivit ettn inlägg här är mindre en 18 år och jag tror jag vet varför. Ni är för små för att gå in på doms hemsida, så därför utnyttjar ni fuska.se för att kommmenterra med mera.

2. När jag var 9 år och skulle köpa ett +12 spel på Game så fick jag det inte stå emot det va!

3. Ni kan väl gå och köpa ett +18 spel [GTA) om ni vill. Man måste vara vuxen men strunt i det. Det är ju bara ett +18 spel som bara vuxna får spela men strunt i det, vem bryr sig om ålderårsgränser. Såklart att 6 åringar får köpa GTA fast dom inte är vuxna.

2. : Sant, när jag var på GAME och skulle köpa Crysis (var i lördags, var där utan någon av mina föräldrar) aa iallafall, så kom jag fram till kassan och då sa hon att hon måste ringa någon av mina föräldrar för att jag skulle få köpa det.

Det var så j*vla pinsamt, och jag tyckte det var så j*vla löjligt har ju kört massor av 16+ spel och Crysis är verkligen inget dom borde ringa och fråga ens föräldrar för.

Men visst kan det varit bra att ringt och kolla, men det kändes så j*vla onödigt för mig.

Iallafall jag är inget direkt GTA f*n så jag säger väl 2/10.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du verkar ju nästan korkad. PEGI har ett utmärkt åldersgränssystem men misstolkas alldeles för ofta. För det första är det riktlinjer, inga krav. I sådana fall hade nog många spel stått över att skylta med PEGI's logga. Jag har varit och köpt Bioshock utan problem, som är från 18+. Kan tillägga att jag inte ser äldre ut än vad jag är heller. Bör också tilläggas att ett spel från 18+ med våldssymbolen innehåller riktigt grovt våld, medan ett spel från 3 år kanske innehåller våldssymbolen om spelet innehåller en knuff eller liknande. Det är alltså vad som kan uppfattas som våld för spelets målgrupp.

Ha, ingen verkar kunna stå emot mig. Jag har nog övertalat er att inte köpa spelet.
Du väntar några timmar och försöker övertyga dig själv att du vunnit debatten? Komiskt.

Om du fortfarande inte förstår och kommer med idiotiska motargument rekommenderar jag dig att köpa PC Gamers januarinummer, där står en bra artikel om PEGI och dess system.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det beror ju på vem som står i kassan också... Det är ju olika från person till person. Vissa kanske är schystare och andra oschystare, eller så tror de bara att det är krav

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En fråga bara... Kan föräldrarna få böter för att jag spelar spel från 18 år?

Det skulle vara guld om alla kunde läsa tidigare inlägg istället för att ställa onödiga frågor.

Det beror ju på vem som står i kassan också... Det är ju olika från person till person. Vissa kanske är schystare och andra oschystare, eller så tror de bara att det är krav

I så fall har de fel. De får sälja spel oavsett åldersgräns till minderåriga. De kan dock påpeka att det här spelet antagligen inte är lämpligt för vissa åldrar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...