Gäst Mindtwistah Skrivet 12 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2008 Att det är tankekraft tvivlar jag på, men om det bara handlar om elektriska impulser så funkar det nog...Ja inte riktig tanke kraft är det inte, den leds som sagt av elektriska impulser från hjärnan som sedan kopplas till datorn. (om man kan säga det så) Det är faktiskt änu simplare. "Manicken" läser av pannans och ögonens rörelser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 13 Mars 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2008 Men då skulle man kunna rita i paint genom att kolla åt det hållet man ville rita åt. Det tror jag är fullt möjligt innom en snar framtid. Det skulle då även att styra muspekaren på skärmen, och det klicka genom att... öhh... rynka pannan. :P Det skulle nog inte gå att skriva i en texteditor, då behövs det mer än bara ansiktsavläsning. Men med skärmtangentbordet skulle det säkert gå! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaramellKing Skrivet 14 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2008 Det där med tankekraft är ganska intressant då det är ganska nytt.Men om man ska säga tankekraft,impulser eller pann-rynknigar(lol) vet jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arako Skrivet 14 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2008 det är inte omöjligt att det kommer men jag tror att det kommer ta lång tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vendetta Skrivet 15 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2008 Enligt min "spåkula" så kommer man sätta en sorts hjälm som täcker huvudet och pannan och kanske även ögonen som "glasögon". Som sedan läser av hjärnan och ansikts uttrycken som sedan översätts i datan. Fast kanske inte allt men... Man får väll hoppas! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheGreatest Skrivet 15 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2008 jag sitter just nu och styr allt jag gör med hjärnan :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Animal Skrivet 15 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2008 Man kan redan styra saker med tankekraft så ja, jag skulle tro att det blir möjligt om några år. Det jag syftar på att styra saker med tankekraft är att jag "spelade" på ett ställe i stockholm där man kunde styra en boll med tankekraft och körde mot sina föräldrar tex. rätt svårt man måste vara 100% avslappnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
d1g1t4l Skrivet 15 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2008 Ja, som någon/några har skrivit så finns den där bollen där man sätter ett band på huvudet sen ska man försöka att inte tänka på någonting och få över bollen till motståndaren (hittade det på kreativum). Ser fram emot att spela med ''tankekraft'' x) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.