Hoppa till innehåll

Styra Spel Med Tankekraft?

Katt

Rekommendera inlägg

Gäst Mindtwistah

Att det är tankekraft tvivlar jag på, men om det bara handlar om elektriska impulser så funkar det nog...

Ja inte riktig tanke kraft är det inte, den leds som sagt av elektriska impulser från hjärnan som sedan kopplas till datorn. (om man kan säga det så)

Det är faktiskt änu simplare. "Manicken" läser av pannans och ögonens rörelser.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men då skulle man kunna rita i paint genom att kolla åt det hållet man ville rita åt. Det tror jag är fullt möjligt innom en snar framtid. Det skulle då även att styra muspekaren på skärmen, och det klicka genom att... öhh... rynka pannan. :P

Det skulle nog inte gå att skriva i en texteditor, då behövs det mer än bara ansiktsavläsning. Men med skärmtangentbordet skulle det säkert gå! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enligt min "spåkula" så kommer man sätta en sorts hjälm som täcker huvudet och pannan och kanske även ögonen som "glasögon". Som sedan läser av hjärnan och ansikts uttrycken som sedan översätts i datan. Fast kanske inte allt men... Man får väll hoppas!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan redan styra saker med tankekraft så ja, jag skulle tro att det blir möjligt om några år.

Det jag syftar på att styra saker med tankekraft är att jag "spelade" på ett ställe i stockholm där man kunde styra en boll med tankekraft och körde mot sina föräldrar tex. rätt svårt man måste vara 100% avslappnad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, som någon/några har skrivit så finns den där bollen där man sätter ett band på huvudet sen ska man försöka att inte tänka på någonting och få över bollen till motståndaren (hittade det på kreativum).

Ser fram emot att spela med ''tankekraft'' x)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...